Talán sokan már nem emlékeznek rá, de 2015 nyarán a Mercedes volt az az istálló, amely – a teljesen zárt pilótafülke alternatívájaként – bemutatta a versenyző fejét védő gyűrű, a halo terveit. A következő szezonban először a Ferrari tesztelte az eszközt (sokan ezért tulajdonítják azt az olaszoknak), majd sorban minden csapat – épp ezért, a fejlesztés előrehaladott fázisa miatt döntött úgy az FIA, hogy a védelem ezen formáját vezeti be jövőre.
„A Mercedes állt elő ezzel a koncepcióval, az FIA-t pedig nehéz helyzetbe állította vele” – magyarázta elméletét Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Ha baleset történik, a halo pedig nincs az autón, pedig megmentett volna egy életet, akkor jogi szempontból nagyon nehéz érvelni amellett, miért nem használták, ha rendelkezésre állt.”
A csapatfőnökök közül nem Hornertől kell várni a legnagyobb támogatást: a Red Bull ugyanis saját megoldást kísérletezett ki az aeroscreen formájában, az FIA azonban, akárcsak később a pajzsot, rövid úton félredobta. „Épp azért fejlesztettük ki az aeroscreent, hogy esztétikusabban oldjuk meg a problémát, mint ezzel a flip-flop papuccsal.”
„Az FIA most sarokba szorult, mert csak a halóval rendelkeznek, nincs más lehetőségük. Én amiatt aggódok, hogy ha minden versenykategóriának egészen a gokartokig használnia kell ezt a dolgot, akkor hol lesz a vége? Egy bizonyos fokon el kell fogadni bizonyos kockázatokat” – fejtegette Horner, hogy a biztonságért vívott küzdelemben könnyen lehet túlzásokba esni.