A probléma gyökere abból indult ki, hogy Carlos Sainz úgy érezte, megfeneklett pályafutása a Toro Rosso istállónál, mivel a 2015-től a Red Bull fiókcsapatánál versenyző tehetséges pilóta változatlanul csak a „kicsiknél” kap helyet és zsinórban a negyedik szezonját is ott kezdené jövőre. Sainz nem érezte ezt jó bánásmódnak és némi nyomás alá helyezte a Red Bullt, ha nem léphet feljebb a nagycsapatba, eligazol.
Helmut Marko, a Red Bull egyik főnöke gyorsan lehűtötte a kedélyeket, hogy Sainz nem megy sehová, szerződése van a Toro Rossóval a jövő esztendőre is és egyébként se türelmetlenkedjen, mert mindennek megvan a maga ideje, a nagycsapatnál nincs hely, Verstappen és Ricciardo is élő szerződéssel rendelkezik 2018-ra.
A Brit Nagydíj előtt felröppentek olyan hírek is, hogy Sainz és a Red Bull viszonya annyira megromlott, hogy a csapat próbál tőle megszabadulni és a Hungaroringen már a Renault színeiben versenyezne Palmer helyén (köztudott, hogy a Renault kívánságlistáján előkelő helyen áll a fiatal spanyol). Utólag fény derült arra, hogy a két fél már Ausztria után rendezte viszonyát, Sainz visszafogja magát.
„22 éves pilótaként az ilyen dolgokból mindig tanul az ember. Már Ausztriában tisztáztuk a félreértéseket, nem tartott sokáig, már minden a régi köztünk. Attól a pillanattól már el is felejtettük a dolgot, újra mindenki a saját munkájára koncentrál, ahogy mindig is szoktuk. Volt egy kis zavar köztünk, de tanultam belőle” – ismertette a tényeket Sainz, aki a jelek szerint visszavett a lendületből.
„Ma már nyugodt vagyok, nincs is okom arra, hogy aggódjak. Az elmúlt hétvégén már együtt teniszeztünk Christian Hornerrel és Marko volt a bíró. Jól éreztük magunkat, tisztáztuk a problémákat, egy Red Bull pilóta vagyok a Red Bull pilótaképző programján belül, akinek a jövő évre is szerződése van a Toro Rossóval” – zárta nyilatkozatát Carlos Sainz, aki körül a jelek szerint lecsendesedett a vihar.