A japán gyártónak a legnagyobb fejfájást eddig az MGU-H motorkomponens jelentette, igencsak fogyó eszköz volt a McLarennél, mivel szinte nem is telt el úgy versenyhétvége, hogy legalább egyszer ne kellett volna cserélni, mert meghibásodott. Erre fókuszáltak a legjobban az elmúlt hetekben, Ausztriában már egy frissített variánst próbáltak, de Alonsónál az is elromlott.
A korábbi időszaktól eltérően azonban most meglelték a hiba okát és ki is javították a sakurai központban, ráadásul ezt úgy oldották meg, hogy ne járjon büntetéssel. Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne is egy elméletben megbízhatóbb, legújabb fejlesztésű MGU-H komponenssel fut Silverstone-ban, az autó pedig a jelek szerint ezen a nagy végsebességet igénylő pályán sincs annyira lemaradva, mint korábban.
„A csapágyazással akadt probléma, azt változtattuk meg, számításaink szerint a változtatással már sokkal kevésbé használódnak el a csapágyak” – nyilatkozta Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője. Alonso egyébként a rajtrács végéről fog indulni a Brit Nagydíjon, de most kivételesen nem romlott el semmi az autójában, az egésznek az előrelátás az oka.
Hasegawa megerősítette a korábbi feltevéseket, hogy azért vállalták be itt a 30 helyes rajtbüntetést Alonsónál, mert a következő nagydíjra, Magyarországra hegyezik ki a formájukat, mivel a Hungaroring messze a legjobb esélyeket tartogatja a McLaren számára egy erős pontszerzésre és a Magyar Nagydíj hétvégéjén semmiképpen nem szeretnének rajtbüntetést kapni, így inkább előre „betáraztak” a legújabb alkatrészek mindegyikéből egy-egy újat.
Vandoorne egyébként a 8. kockából indul Silverstone-ban, így jóval nagyobb esélyük van a Brit Nagydíjon is a pontszerzésre a wokingiaknak, mint azt remélték volna.