Minden versenyhétvégére jut valamilyen kalamajka az utóbbi időben, most éppen Romain Grosjean és Lewis Hamilton akadt össze rossz időpontban a pályán. Grosjean éppen a gyors körét teljesítette a Q3-ban, amikor a Mercedes brit pilótája nagyon rossz időpontban került elé kissé figyelmetlenül és láthatóan akadályozta a franciát a tökéletes körben. A vizsgálat után azonban Hamilton megtarthatta első rajtkockáját. Grosjean szerint az FIA nem akart ezzel beleszólni a világbajnokságba, mert egyébként egy átlagos pilótát visszasoroltak volna a rajtrácson ugyanezért.
Grosjean a versenybíróság fogalmazásával sem ért egyet. „Meglepődtem a szó szerinti indokláson. „A hátul levő pilótát nem tartotta fel” – ha négy tized másodpercet veszítesz egyetlen kanyarban a korábbi körödhöz képest és ez nem számít feltartásnak, akkor nagyon meg vagyok lepve” – értetlenkedett Grosjean az ítéleten, aki így 10. lett az időmérő végén, pedig jó eséllyel a 7-8. hely is meglehetett volna neki.
„Ha ebből rendszer lenne, egy káosz lenne az időmérő edzés, pedig a szabályok világosak. Tudom, hogy szoros csata zajlik a világbajnoki címért, de kicsit hátrébb mi is ugyanolyan keményen harcolunk, mint az élen álló srácok, márpedig engem ma feltartottak. Valószínűleg, ha ott egy másik pilóta lett volna, történt volna valamilyen ítélet. De úgy fest, két típusú döntés létezik manapság” – füstölgött tovább a Haas francia pilótája.
„Szerintem is fontos a világbajnoki ütközet, de akkor is bizonyíthatóan vesztettem 0,4 másodpercet ott. Legközelebb majd neki kell mennem az első vezetőszárnyammal a hátsó diffúzorának, hogy megmutassam, hogy engem feltartottak? Nagyon egyértelmű szabályaink vannak a Q3-ra és az abban résztvevő 10 autóra, nem szabadna, hogy ilyen problémáink legyenek” – fogalmazott igen élesen Grosjean.
„Kínában azért kaptam 5 helyes rajtbüntetést, mert túl gyorsan mentünk a dupla sárga ellenére, ma pedig helyezéseket vesztettem és semmi sem történik. Ez nagyon frusztráló, következetlenek a versenybírók attól függően, ki követte el a manővert” – zárta gondolatait Grosjean, aki duplán veszített a (lehetséges) feltartás miatt, ugyanis ha legalább a kilencedik helyet megszerezte volna, akkor Bottas rajtbüntetése miatt még eggyel előrébb lépne a rajtrácson.