A japánok mellett a franciák sem lelik a megoldást? Spielbergben a szombati szabadedzés előtt Daniel Ricciardo autójában cserélni kényszerültek az MGU-H alkatrészt (ami egyébként a Hondánál is a legtöbb problémát okozza). Miután elemezték a hiba pontos okát, viharsebességgel kicserélték Verstappen és Hülkenberg MGU-H komponensét is, mivel tervezési hibára gyanakodnak.
Ricciardo a pénteki második edzés nagy részét a technikai hiba miatt a garázsban töltötte, de a hiba analizálásával csak később végeztek. Azért is kellemetlen a Renault számára az eset, mivel nemrég éppen arról nyilatkozott Cyril Abiteboul technikai igazgató, hogy azért nincs új motor már idén, mert a teljesítmény helyett inkább a megbízhatóságra mennek rá. Egyelőre nem sikerül, erről Verstappen is tudna mesélni.
Ricciardo, Verstappen és Hülkenberg autójában kellett cserélni az MGU-H-t. Miért úszta meg Jolyon Palmer, Carlos Sainz és Danyiil Kvjat? Mert ők nem ugyanezt a specifikációt használják, ami Ricciardo problémáját okozta, így azt cserélni sem kellett. Abiteboul szerint a probléma oka az volt, hogy Baku után a lehető legtöbbet próbálták tesztelni a komponens megbízhatóságát, de nem állt elég idő rendelkezésre, túlzottan feszített volt a tempó. „Kipróbáltuk, majd a döntésünk éppen a határon volt arról, hogy bevessük-e az új alkatrészt, vagy sem” – így Abiteboul.
A technikai igazgató reméli, hogy a gyárban javítható az alkatrész, mivel Ricciardo, Verstappen és Hülkenberg is már a negyedik komponensnél jár, az ötödik már rajtbüntetés vonna maga után.