A pénteki edzésnap után Alonso és a McLaren is dicsérte az új fejlesztésű, 3. generációs Honda-erőforrást, ám a 2. szabadedzés után nem sokkal a Honda az MGU-H komponensnél hibát észlelt, így inkább motorcserét hajtottak végre. Alonso mégis megússza a rajtbüntetést, mert egy korábbi (gyengébb), már használt motort szereltek vissza a versenyautójába, így megtarthatja rajtpozícióját.
Érdekesség, hogy a spanyol pilóta a korábbi fejlesztésű Hondával is előrébb végzett, mint Vandoorne, akinél nem találtak problémát és továbbra is a 3-as specifikációjú erőforrást használja. Sokra nem mentek vele eddig, a 12., illetve a 13. rajtkockát szerezték meg az időmérőn.
A Honda egyik szóvivője ecsetelte a történteket. „Este, az adatok elemzése során fény derült egy hibára Fernando MGU-H alkatrészénél, így kicseréltük a teljes erőforrást. Az újonnan beszerelt elemek mind korábban használtak voltak, így nem kap büntetést. A motor javarészt az azerbajdzsáni második napon teljesített eddig”.
Júliusban sem tűnik igazán versenyképesnek a Honda, még az új motorral sem túlzottan, a megbízhatóság pedig a jelek szerint továbbra is komoly gondot okoz. Ha a McLaren marad a Hondával szövetségben, nagy valószínűséggel Fernando Alonso eligazol.