DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

A kiscsapatok keze meg van kötve

A futballban ritkán, de lehetséges, hogy a bajnokságot egy kiscsapat nyeri meg, mint egy éve a Leicester City Angliában. A Formula-1-ben azonban ez jelenleg a szabályok miatt szinte teljesen kizárt.

Felipe Massa a saját bőrén tapasztalhatja meg, hogy az F1 jelenlegi szabályozási rendszere és politikája azt vonzza magával, hogy a kisebb istállók teljesen esélytelenek a győzelemre. Szerinte a fociban lehetséges egy Leicester City-féle csoda, de a Formula-1-ben sajnos erre semmi esély. A Williams pilótája fontosnak tartja, hogy fairebbé kellene tenni a szabályozásoknak a versengést.

2020-ban lejár a jelenlegi közös egyezmény az F1 és a csapatok között, a brazil pilóta szerint a nagy gyártók irányítanak és az érdekeik nem azt diktálják, hogy a kicsik is beleszólhassanak a nagyok küzdelmeibe. Massa példának hozta a 2015-16-os angol Premier League szezont, amikor is tündérmesébe illő módon az esélyesekhez képest kiscsapat Leicester City megnyerte a bajnokságot úgy, hogy az igazán nagy csapatok költségvetésének körülbelül ötödével gazdálkodnak. A brazil pilóta szerint ez jelenleg az F1-ben nem elérhető.

Felipe Massa szerint csak a nagyhalak nyerhetnek jelenleg


„Hogyan tudna egy 80 millióból működő csapat harcolni egy olyannal, aminek 400 milliós a költségvetése? Ilyet nem fogsz látni. A Premier League-ben történhet ilyen, de igazából ott sem rendszeres. Ott se könnyen látni olyat, hogy egy pénztelen kiscsapat elverjen mindenkit. Nehéz, de a futballban még mindig könnyebb elképzelni, mint a Formula-1-ben” – mondta el véleményét Felipe Massa.

„Nem csak a show-t kellene segíteni, valamit a mentalitásban is változtatni kellene, mivel a győzelem jelenleg nem lehetséges. Talán egy nap megtörténik, de ehhez idő kell. Az F1-es Concorde Egyezmény 2020-ban jár le, előtte nemigen hiszem, hogy sokkal több csapat harcolhat a világbajnoki címért. Mindenki változást akar, mindenki segíteni szeretne, de ehhez a politikát sutba kellene dobni és jócskán több idő is kellene hozzá” – ismertette a helyzetet a 2008-as világbajnokság ezüstérmese.

A legutóbbi nagydíj, amit a jelenlegi nagy trión kívüli – a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull – istálló nyert meg, a 2013-as szezonnyitó futam volt, Kimi Raikkönen vezette győzelemre a Lotust.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: