DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Próbaidős költségvetési sapka készül a Formula-1-ben

Korábban halott ötletnek tartották a költségvetési sapka bevezetését a Formula-1-ben, de most a Liberty Media is előtérbe helyezte a kérdést és próbaidős jelleggel mégis megpróbálkoznának vele.

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint jelenleg azt tervezi az F1 új menedzsmentje, hogy a személyzeti, fejlesztési és tárgyi kiadások felső határát megszabnák egy költségvetési sapkával a közeljövőben. A terv egy évet jelöl meg egyelőre, egy év próbaidőre vezetnék be és következmények nélkül vonnák le ebből a konzekvenciákat.

Az F1 jelenleg rettenetesen költséges sport és annyira magas büdzsével kell, hogy rendelkezzen még egy középcsapat is, hogy ez nagy taszítóerőt jelent azoknál a lehetséges csapatoknál, akik egyébként szeretnének csatlakozni az autósport csúcskategóriájához. Ráadásul a költségek maximálásával a gyengébb istállóknak is lenne esélyük a topcsapatok szintjére jutni. „Szeretnénk látni, hogyan működik a monitoring rendszer ilyen téren” – közölte egy magát meg nem nevező Liberty-közeli forrás.

Az innováció is legtöbbször a pénzügyi feltételeken múlik


Chase Carey szerint az ötlet jó. „A sport számára az az egészséges, ha a nézőknek szoros akciókat és küzdelmet kínál és a versenyek kimenetel megjósolhatatlan. Nemrég Toto Wolff azt mondta, hogy ha a Ferrari nyer, az jó a sportnak, tehát érti ő, hogy minden a sportért van. Ha mindig egyetlen csapat nyer, akkor a csatát megnyerik, a háborút pedig elveszítik, mivel senki sem nézi már őket” – nyilatkozta Carey.

Egy másik ötlet szerint egy Nascarhoz hasonló rendszer lenne a legjobb, amikor a szezon egy bizonyos pontján az autók és motorok részletes bemutatásra kerülnének a konkurencia számára és a technikai titkokra fény derülne. A Force India sportigazgatója szerint azonban nem biztos, hogy ami máshol beválik az itt is életképes lesz. Szerinte a Nascar szabály nagyon elüt az F1 felfogásától. Ha egyenlő lehetőségeket akarnak biztosítani, akkor minden istálló számára ugyanannyi pénzt kellene biztosítani, legalábbis Otmar Szafnauer szerint.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: