A frissített erőforrás egyik eleme, az MGU-K okozta a legtöbb gondot a téli tesztek során, ezért a jóval súlyosabb és gyengébb teljesítményű tavalyi verzióra váltottak vissza, azóta is azt használja a gyári istálló, ahogy a Red Bull és a Toro Rosso is. A Renault továbbra sem tudja megmondani, mikor lesz készen a 2017-es MGU-K.
Minden bizonnyal a megbízhatósággal nem tudnak zöld ágra vergődni egyelőre a francia gyárban, ezért nem is adnak meg konkrét időpontot a frissített alkatrészek bevetésére. A Renault akkor kívánja bevetni az új motort, ha teljesen megbizonyosodtak már arról, hogy a teljesítménye és a megbízhatósága is megüti a várt szintet.
Az MGU-K eredetileg Szocsira lett volna kész, de most jelenleg a kanadai versenyhétvége lehet a cél. Hivatalos források azonban utaltak arra, hogy tovább csúszhat az első bevetés időpontja. „A szezon előtti teszteknél használtuk az újgenerációs MGU-K-t, megbizonyosodtunk róla, hogy a koncepció még nem érett a versenyzésre. Az új MGU-K használata akkor történik majd meg, ha az új erőforráshoz is teljesen illik. Egyébként nemcsak a súlycsökkentésre, hanem a teljesítménynövelésre is odafigyelünk” – nyilatkozta Remi Taffin, a Renault főmérnöke.
„Az év kezdeténél tudtuk, hogy nagy kihívás elé nézünk, a tesztelés meg is mutatta, de már túlvagyunk öt nagydíjon anélkül, hogy különösebb megbízhatósági gondot tapasztaltunk volna az erőforrással. Spanyolországban ráadásul már kvalifikációs módban is jóval többet tudtunk kihozni a motorból. Nem kötik meg a kezünket a zsetonrendszerrel, így az elmúlt három évtől eltérő stratégiával fejlesztünk. Folytatjuk a megkezdett utat, a teljesítményt úgy növeljük, ha a megbízhatósággal is egyensúlyban marad” – tette hozzá a főmérnök.