Csapatutasítások mindig is voltak, vannak és vélhetően lesznek is később. Annak idején világraszóló botrányt okozott 2002-ben a Ferrari csapatutasítása, amikor Rubens Barrichello a célvonal előtt engedte maga elé Michael Schumachert, átadva így a győzelmet a német legendának.
A Ferrarinál egyre nyilvánvalóbb, hogy Raikkönen nem tudja tartani a tempót Vettellel, így szinte már be is árazták a finn versenyzőt második számú pilótának, akinek Vettelt kell segítenie a világbajnoki küzdelemben. A Mercedes azonban lépten-nyomon elmondta és elmondja az elmúlt időszakban, hogy ez náluk nem fordulhat elő, mert a tiszta küzdelem az elsődleges és Hamilton maga nyilatkozta a Bahreini Nagydíj előtt még csütörtökön (a finn MTV-nek), hogy nem akar első számú pilóta lenni, nem akar csapatutasítást és ez náluk nem is fog megtörténni.
Ennek ellenére a pole pozícióból induló Valtteri Bottas a Bahreini Nagydíj során kétszer is látványosan elengedte maga mellett Lewis Hamiltont, a legkisebb ellenállást sem tanúsítva. A szakemberek és szurkolók többsége ezzel be is skatulyázta Bottast, miszerint a finnt ezek szerint eleve második számú pilótának szerződtette a Mercedes Hamilton mellé és csalódásukat fejezték ki, hogy meg sem próbált harcolni brit riválisával.
Természetesen, az ésszerű magyarázat megvan a csapat szempontjából, mivel minimális esély még látszott, hogy esetleg befoghatja az élen álló Vettelt, de ez végül nem történt meg, mert amint 5-6 másodpercre a közelébe került Hamilton, a német rákapcsolt és stabilizálta előnyét. Bottas megkapta rádión az utasítást, hogy ne akadályozza Hamiltont, ő pedig beletörődött a csapat kérésébe. Utána természetesen elmondta, hogy ez a legrosszabb dolog, amit egy pilóta hallhat, de a csapat érdekében megtette. Csapatjátékos, emiatt pedig nem mond ilyenre nemet.
Most akkor Bottas vízhordó, vagy nem? Ezzel a beletörődéssel ugyanis a saját halvány esélyeit is lenullázza, ha egyáltalán valóban gondolkodott a világbajnoki címben komolyabban. Ez ugyanis még csak a harmadik futam volt az idényben és ha már most ilyen utasítást kapott első rajtkockája ellenére, nem sok jóra számíthat a szezon későbbi szakaszában sem.