A 2017-es szezonra szabad lett a motorfejlesztés, a korábbi zsetonos rendszert eltörölték, így a gyártóknak jóval nagyobb szabadságuk lett erre az évadra. De a jelenlegi hibrid-erőforrásokat meglehetősen költséges fejleszteni. A Renault ezt korlátok közé terelné.
„A hibrid-technológia nagyon érdekes dolog, az egyetlen gond vele az, hogy a végén a költségek az egekbe szökhetnek” – jelentette ki a Renault sportigazgatója, Jerome Stoll. „Figyelnünk kell a költségekre és biztosnak kell lennünk abban, hogy a végén mindez megtérül. De ezek az összegek igencsak eltérőek lettek” – figyelmeztet Stoll.
„Meg kell néznünk, hogy tudnánk ezekből faragni, vagy hogyan tudnánk korlátok közé szorítani a fejlesztési költségeket az egyes motorgyártóknál” – fejtette ki véleményét a sportigazgató. Stoll abban egyetért Jean Todt FIA elnökkel, hogy egy fejlett technológia szükséges ahhoz, hogy fenntartsák a gyártók érdeklődését a sorozat iránt.
„A hibridrendszerű motorok bemutatkozása is annak volt köszönhető, hogy a Formula-1 meg akarta mutatni, hogy ilyen teljesítmény mellett is képesek vagyunk olyan erőforrásokat alkotni, ami 30-40%-ban csökkenti a fogyasztást, ezzel óvva a környezetet” – zárta nyilatkozatát Jerome Stoll.
Időközben a Red Bull főnöke, Helmut Marko továbbra is hangosabb motorokat szeretne, de nem híve annak a megoldásnak, hogy mesterségesen hangosítsák fel az erőforrásokat. Annak sem örül, hogy manapság ennyit számít a technika. Szerinte újra a pilótának kellene lennie a döntő faktornak és nem a mérnököknek.