A versenyzők legjobb köridői
Kimi Raikkönen futotta a 2017-es tesztidőszak leggyorsabb körét: ráadásul a finn volt az egyedüli, aki be tudott törni az 1:18-as tartományba, közel négy tizeddel legközelebbi riválisa elé. De mi a helyzet a finn versenyző mögött?
A Ferrari vitte a második tesztet: Raikkönent Sebastian Vettel követi a második pozícióban, mögöttük érkezik csak Valtteri Bottas, a nyitógyakorlás leggyorsabbja, valamint csapattársa, Lewis Hamilton. Figyelemreméltó, hogy a Ferrari és Mercedes pilótái közül épp a gyorsabbak érték el legjobb körüket a keményebb szuperlágy gumin ultralágy helyett. Ez is arra utal, a csapatok nem hoztak ki mindent a rendelkezésre álló keverékekből.
A tesztidőszak főszerepét játszó két csapat mögött Felipe Massa következik, az egyedüli, aki „kívülállóként” leggyorsabb tudott lenni valamely napon. Kvalifikációs körével a brazil még a teljesítményét vélhetően rejtegető Red Bullt is túlszárnyalta, amelynek két versenyzője a 6. és 10. helyen szerepel. Említésre méltó még a Toro Rosso, amely mind körszámban, mind köridőben nagy javulást tett: Carlos Sainz az első hét eredménylistájának 20. pozíciójából jött fel a 7.-re. A Red Bull másodcsapatának helyét viszont az első teszten még első 10-be is beférő Sauber vette át táblázat utolsó traktusában. A McLaren az az istálló, melynek helyzete változatlan – még mindig a mezőny végén kullognak.
Az alábbi táblázat adatai nem csupán a második tesztet, hanem mind a két négynapos gyakorlást magukba foglalják – igaz, szinte mindenki ezen a héten futotta meg legjobb körét, kivéve a Pascal Wehrleint első teszten helyettesítő Antonio Giovinazzit, valamint a Force Indiánál egy napot vezető tesztpilótát, Alfonso Celist.
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Gumi |
|
1 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:18.634 |
szuperlágy |
2 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:19.024 |
ultralágy |
3 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:19.310 |
szuperlágy |
4 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:19.352 |
ultralágy |
5 |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:19.420 |
ultralágy |
6 |
Max Verstappen |
Red Bull-Renault |
1:19.438 |
szuperlágy |
7 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:19.837 |
ultralágy |
8 |
Nico Hulkenberg |
Renault |
1:19.885 |
ultralágy |
9 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-Renault |
1:19.900 |
ultralágy |
10 |
Sergio Perez |
Force India-Mercedes |
1:20.116 |
ultralágy |
11 |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:20.161 |
ultralágy |
12 |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:20.205 |
ultralágy |
13 |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:20.335 |
lágy |
14 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso-Renault |
1:20.416 |
szuperlágy |
15 |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:20.504 |
ultralágy |
16 |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:21.110 |
ultralágy |
17 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:21.348 |
ultralágy |
18 |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:21.389 |
ultralágy |
19 |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:21.670 |
ultralágy |
20 |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:22.347 |
ultralágy |
21 |
Antonio Giovinazzi |
Sauber-Ferrari |
1:22.401 |
ultralágy |
22 |
Alfonso Celis Jr. |
Force India-Mercedes |
1:23.568 |
ultralágy |
Megtett körök és kilométerek
Ami a begyűjtött teszttávot illeti, a Mercedes továbbra is a Ferrari előtt áll két versenytávnyi kilométerszámmal: a két teszt legszorgalmasabbja a Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas volt, és szembetűnő, hogy gyorsasága ellenére Kimi Raikkönen ebben az összevetésben csak a nyolcadik helyen áll. Még Marcus Ericsson is sokkal produktívabb volt nála, aki a negyedik helyen végzett, és nagy részt vett ki abból, hogy hasonló pozícióba repüljön a Sauber.
A második teszten azonban sem a versenyzők, sem a csapatok között nem a Mercedes körszáma a legnagyobb: Sebastian Vettel 1500 kilométert, a Williams 2700-at teljesített – utóbbi csapat háromszor annyit, mint a Lance Stroll baleseteivel tűzdelt első felvonás során. A javuló Toro Rosso szintén megkétszerezte teszttávját, a McLarennek azonban éppen átlépnie sikerült az első héten el nem ért 1000 kilométeres határt.
A Mercedes, Ferrari és Renault összevetése motorszállítóként azért is érdekes, mert mindannyian három-három csapatot látnak el. A német márka itt is elhanyagolható különbséggel verte az olaszt, a franciák motorgondjai azonban kiütköznek a legalul látható táblázatban. Itt tapasztalható, hogy miért jelent előnyt egy-egy motorgyártónak, ha partnercsapatokkal is rendelkezik: a Hondának töredék kilométer és adatmennyiség áll rendelkezésére, amelyből tanulságokat vonhat le.
Versenyző | Barcelona 1. | Barcelona 2. | Összesen | Versenytáv | ||||
Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | |||
1. | Valtteri Bottas | 324 | 1508 | 304 | 1415 | 628 | 2923 | 9,5 |
2. | Sebastian Vettel | 267 | 1243 | 324 | 1508 | 591 | 2751 | 9,0 |
3. | Lewis Hamilton | 234 | 1089 | 234 | 1089 | 468 | 2179 | 7,1 |
4. | Marcus Ericsson | 198 | 922 | 247 | 1150 | 445 | 2071 | 6,7 |
5. | Felipe Massa | 103 | 479 | 311 | 1448 | 414 | 1927 | 6,3 |
6. | Lance Stroll | 110 | 512 | 276 | 1285 | 386 | 1797 | 5,8 |
7. | Kevin Magnussen | 169 | 787 | 200 | 931 | 369 | 1718 | 5,6 |
8. | Kimi Raikkönen | 201 | 936 | 164 | 763 | 365 | 1699 | 5,5 |
9. | Esteban Ocon | 86 | 400 | 279 | 1299 | 365 | 1699 | 5,5 |
10. | Sergio Perez | 121 | 563 | 228 | 1061 | 349 | 1625 | 5,3 |
11. | Max Verstappen | 174 | 810 | 173 | 805 | 347 | 1615 | 5,3 |
12. | Romain Grosjean | 174 | 810 | 172 | 801 | 346 | 1611 | 5,2 |
13. | Daniel Ricciardo | 120 | 559 | 217 | 1010 | 337 | 1569 | 5,1 |
14. | Nico Hülkenberg | 150 | 698 | 164 | 763 | 314 | 1462 | 4,8 |
15. | Carlos Sainz | 83 | 386 | 224 | 1043 | 307 | 1429 | 4,7 |
16. | Jolyon Palmer | 143 | 666 | 140 | 652 | 283 | 1317 | 4,3 |
17. | Danyiil Kvjat | 100 | 466 | 177 | 824 | 277 | 1289 | 4,2 |
18. | Stoffel Vandoorne | 107 | 498 | 128 | 596 | 235 | 1094 | 3,6 |
19. | Pascal Wehrlein | 192 | 894 | 192 | 894 | 2,9 | ||
20. | Fernando Alonso | 101 | 470 | 89 | 414 | 190 | 884 | 2,9 |
21. | Antonio Giovinazzi | 151 | 703 | 151 | 703 | 2,3 | ||
22. | Alfonso Celis Jr. | 71 | 331 | 71 | 331 | 1,1 | ||
Csapat | Barcelona 1. | Barcelona 2. | Összesen | Versenytáv | ||||
Kör | Km | Kör | Km | Kör | Km | |||
1. | Mercedes | 558 | 2597 | 538 | 2504 | 1096 | 5102 | 16,6 |
2. | Ferrari | 468 | 2179 | 488 | 2272 | 956 | 4450 | 14,5 |
3. | Williams-Mercedes | 213 | 992 | 587 | 2732 | 800 | 3724 | 12,1 |
4. | Sauber-Ferrari | 349 | 1625 | 439 | 2044 | 788 | 3668 | 11,9 |
5. | Force India-Mercedes | 278 | 1294 | 507 | 2360 | 785 | 3654 | 11,9 |
6. | Haas-Ferrari | 343 | 1597 | 372 | 1732 | 715 | 3328 | 10,8 |
7. | Red Bull-Renault | 294 | 1369 | 390 | 1815 | 684 | 3184 | 10,4 |
8. | Renault | 293 | 1364 | 304 | 1415 | 597 | 2779 | 9,0 |
9. | Toro Rosso-Renault | 183 | 852 | 401 | 1867 | 584 | 2719 | 8,8 |
10. | McLaren-Honda | 208 | 968 | 217 | 1010 | 425 | 1978 | 6,4 |
Motor | Összesen | Versenytáv | ||||||
Kör | Km | |||||||
1. | Mercedes | 2681 | 12480 | 40,6 | ||||
2. | Ferrari | 2459 | 11447 | 37,3 | ||||
3. | Renault | 1865 | 8682 | 28,3 | ||||
4. | Honda | 425 | 1978 | 6,4 |