A McLaren a múlt hét kezdete óta folyamatosan problémákkal küszködik, a bosszantó hibák a második barcelonai gyakorlás kezdetén sem maradtak el. Stoffel Vandoorne órákat volt kénytelen a garázsban rostokolni a keddi nap folyamán, melyet követően Eric Boullier versenyigazgatónak kellett állnia a sarat a sajtó rohamával szemben. Amikor azt kérdezték a franciától, hogy ugyanolyan-e a hangulat, mint 2015-ben, a Hondával való új kapcsolatuk kezdetekor, azt válaszolta a Sky riporterének, hogy az igen, ám a helyzet sokkal jobb. Boullier viszont elismerte, partnerükből még mindig hiányzik némi F1-es kultúra, hozzátéve, hogy nem felhőtlen a viszonyul a japánokkal.
Ha mindez nem lenne elég, másik fronton is állnia kell a támadást a brit-japán együttműködésnek, paddock-pletykák szerint ugyanis az egész MCL32-essel bajok vannak, méghozzá kezelhetőség terén. „Furcsa, de az autó remekül reagál minden egyes változtatásra, és ennek a pilóták is örülnek” – idézte a franciát a Motorsport.com.
„Olvastam néhány (ellentétes) véleményt, melyek hasonlóak Trump ’hamis híreihez’, mert nem csak a karosszériáról van szó. Nem árt emlékezni arra, hogy ezek a motorok hibrid erőforrások, amely azt jelenti, ha korán lépsz a gázra, az elektromos energia vagy jelen van, vagy nem. Aztán ott van a turbó - a vezethetőségtől függően is előfordulhatnak problémák. Igen, voltak kezelhetőségi problémáink, melyeknél gázra lépéskor elindul és ideges az autó hátsó része, de ez nem nagy baj. Aztán a kezelhetőség romolhat használt abroncsokon is. Ez az autó az, amelyet bemutathattunk, folyamatosan tesztelünk új elemeket rajta, a teljes specifikációt azonban csak Melbourne-ben fogjuk látni.”
Boullier szerint, noha kezdetben ígéretesek voltak a karosszéria teljesítményéről nyert adatok, a kíméletes üzemmódban futó Honda-motor miatt nem tudják kiaknázni az abban rejlő potenciált. „Ha nem vagy elég gyors, nem tudod megfelelően munkára fogni az abroncsokat és a fékeket, így a kívánt hasmagasságot sem éred el. Komoly következményei vannak, hogy 15, vagy 18 km/h-val autózol lassan egyenesben. De ennek ellenére akkor tudjuk a legtöbb adatot gyűjteni, ha az autó működőképes, és ez a legfontosabb. Ezáltal kiderülhet, hogy a szimulációink helyesek-e, vagy sem, így tarthatjuk a megkezdett fejlesztési ütemet is, és előrejelzéseket tehetünk a jövőt illetően. De sokkal könnyebb lenne minden, ha ugyanolyan sebességgel tesztelhetnénk, mint a többiek, mert néhány területen több információra tehetsz szert.”