Az Egyesült Államok, mint piac soha nem volt elhanyagolható a Forma-1 számára, nem hiába szerepelt már annyi helyszínen a sportág Watkins Glentől kezdve, Indianapolison keresztül Long Beachig. Az USA Nagydíjat 2012-ben támasztották fel a texasi Austinnal, amely bár gazdasági problémákkal küszködik, egyelőre úgy tűnik, hogy a sportág végre hosszú távon is megmaradhat egy helyszínnél.
Austin mellett azonban a sportág új, amerikai tulajdonosa még egy, vagy akár több új versenyt is el tudna képzelni az Államokban, olyan népszerű városokban, mint New York, Los Angeles, Las Vegas, vagy éppen Miami. Austin ahelyett, hogy pánikolna a potenciális riválisok miatt, nagyszerű lépésnek tekintené az F1 további terjeszkedését az USA-ban.
„Hosszú távon sokkal nagyobb figyelem hárulna a sportra és a versenyünkre” – nyilatkozta a COTA elnöke, Bobby Epstein az Austin-American Statesman című lapnak. „Egy második verseny az USA-ban jobban az emberek szeme előtt tartaná az eseményeket. Az F1 amerikai népszerűségének legnagyobb akadálya, hogy reggel hét órakor vannak a versenyek, vagy még korábban. Ha a mi időzónánkban lenne még egy verseny, az növelné a rajongói bázist, ebből pedig mindannyian profitálhatnánk.”
Epstein azonban úgy véli, hogy a nagyvárosi F1-es futamok nem feltétlenül jelentik a megfelelő lépést. „A versenyek nagyon drágák. 60 és 90 millió dollár között mozog egy utcai pálya létrehozása, logisztikailag pedig rettentően nehéz a rendezés. Ráadásul az ilyen versenyek általában unalmasak. Nincsen lehetőség az előzésre, a nézők csak a pálya kis szakaszát látják be. A COTA-n egy helyről tíz kanyart is látni, az utcai pályán azonban csak egyet, ahol nagyon rövid időre tűnnek fel az autók.”
F1-es autók korábban már köröztek amerikai nagyvárosok utcáin, hiszen rendeztek futamot Phoenixben, Dallasban, Detroitban és Long Beachen is.