A Honda neve először a Red Bull/Toro Rosso páros kapcsán merült fel 2015 végén, mint potenciális motorszállító, akkor, amikor az energiaitalosok a szakadás szélén álltak a Renault-val. Ron Dennis vétója miatt azonban nem született megállapodás, de most, hogy a britet eltávolították a McLaren cégcsoport vezérigazgatói székéből, talán gördülékenyebben fognak zajlani a tárgyalások. 2017-re minden csapatnak betonbiztos szerződése van a partnereivel, de amíg a Mercedes négy, a Ferrari és a Renault három-három, addig a japánok csak egy istállót látnak el termékeikkel. Teljesítménybeli növekedés szempontjából fontos lenne, hogy legalább még egy istálló autóiban is Honda-erőforrások dübörögjenek – legutóbb a Sauber neve röppent fel potenciális ügyfélként, hiszen a hinwiliek jövőre is teljesítménybeli elmaradásban lehetnek, hiszen a Ferrari csak 2016-os motorokat szállít majd nekik 2016-ban.
A következő szezontól ráadásul eltörlik a zsetonrendszert, ami újabb hátrányt jelent azok számára, akiknek limitált a fejlesztési potenciáljuk. A Honda ezért 2018-ra mindenképp szeretne nyélbe ütni egy megállapodást egy második F1-es istállóval, amely Yusuke Hasegawa, a gyártó F1-es ügyeiért felelős szakembere szerint „a Monacói Nagydíj környékén derülhet majd ki.” A japán hozzátette: „A Red Bull és a Toro Rosso is ekkor jelentette be, hogy Renault-motorokat fognak használni a következő évben. Időzítés szempontjából ez a végső határidő, de minél korábban tudunk megegyezni, annál jobb.”
Hasegawa szerint a Honda idei fejlődését látva nagyobb az esély arra, hogy megállapodjanak egy másik istállóval, sőt, azt is felfedte, hogy már érdeklődtek is motorjaik iránt. „Most az együttműködés lehetőségéről, és a motorszállító szerződésről tárgyalunk, de semmilyen konkrétumról nem számolhatok még be. Nemhivatalos megkeresés történt, ez az érdeklődés pedig jól esik nekünk. A Mercedes partnereinek nem áll szándékukban, hogy lecseréljék motorjaikat a Hondára, ezért meg kell mutatnunk, hogy milyen előrelépést érhetünk el erőforrásunk teljesítményét illetően. Addig azonban nem hinném, hogy érdekelné őket ez a lehetőség.” Amikor arról kérdezték Hasegawát, hogy egy második csapat előremozdítaná-e a fejlesztéseket, így válaszolt: „Nos, ez többletköltséggel járna, de egyértelmű, hogy a több adatnak köszönhetően könnyebb dolgunk lenne a problémák megtalálása terén.”