Bár a halo néven ismert fejvédelmi rendszert 2017-ben biztosan nem vezetik be, legalábbis a Stratégiai Csoport csütörtöki döntése értelmében, a koncepciót nem vetették el teljesen, s 2018-tól valóban komoly lépést tehetnek a pilóták fejének teljes védelme felé. Egyelőre azt még nem tudni, hogy a halo vagy a Red Bull által kifejlesztett szélvédő lesz a „befutó”.
A Stratégiai Csoporthoz közeli források azonban azt is elárulták, hogy középtávon egy aktív védelmi rendszer kialakítása a cél, mely egészen addig az autó karosszériájába rejtve marad, amíg az erre a célra elhelyezett szenzorok nem érzékelnek veszélyt. Ekkor ugrana elő a karosszériából a védőeszköz a másodperc töredéke alatt, hogy elhárítsa az érkező alkatrészt.
Ez a rendszer jelentheti a végső megoldást a pilóták fejvédelmére, hiszen úgy szavatolná a nagyobb védelmet, hogy közben sem esztétikai, sem aerodinamikai szempontból nem „ront” az autókon. A kiugró elemet egyébként úgy akarják kialakítani, hogy ne akadályozza a versenyző látását abban az esetben, ha tévesen aktiválódna menet közben.
Természetesen ez a rendszer egyelőre csak tervezési fázisban van, 2018-tól még biztosan nem ezt vezetik majd be. Épp ezért, a kellő felkészülés érdekében még az idén, Spában és Monzában minden csapatot arra kérnek, hogy a szabadedzésen próbálják ki a „hagyományos” fejvédelmi rendszert. A motorsport.com által idézett források szerint egyébként két versenyző is panaszkodott arra, hogy a halo akadályozza a látást, sőt egyikükre a klausztrofóbia is rátört az előtte magasodó oszlop miatt.