Bernie Ecclestone, az FIA-elnök Jean Todt és a Formula-1-es mezőny hat csapata a Német Nagydíj előtti csütörtökön tartott megbeszélésén számos fontos döntést meghozott, amelyek talán a közönség körében is népszerűek lesznek majd. A halo bevezetésének elnapolása és az esős-biztonsági autós startok mellett a rádiókommunikációt érintően is olyan határozat született, amellyel az egyre elharapódzó kritikákra kívánnak reagálni.
Az utóbbi hetekben többen is veszélyesnek vagy épp nevetségesnek ítélték a rádiózás tilalmának egyre ésszerűtlenebb szigorítását: a múlt heti Magyar Nagydíjon Jenson Button például azért kapott áthajtásos büntetést, mert a csapata közölte vele, hogyan oldja meg a beeső fékpedál által okozott problémát, amely egyébként egyértelműen potenciális veszélyforrásnak minősülhetett volna.
Nos, a Stratégiai Csoport mai gyűlésén úgy döntöttek, már a hétvégi Német Nagydíjtól kezdődően újra szabad lesz a rádiós kommunikáció a versenyzők és a csapatok között. Pontosabban csak majdnem teljesen szabad: a felvezető kör kezdete és a rajt között továbbra sem lesz engedélyezett a beszélgetés – ezzel azt próbálják megakadályozni, hogy az istállók szakemberei nyújtsanak segítséget a pilótáknak a kuplung beállításaival kapcsolatban.
Ezt leszámítva azonban a verseny teljes hosszában szabad lesz a rádiózás: a módosításhoz sem az F1 Commission, sem a Motorsport Világtanács jóváhagyására nincs szükség, ugyanis a korlátozások nem a szabálykönyvben, hanem a Charlie Whiting által kiadott direktívában voltak lefektetve. Kérdés persze, hogy ezzel a feloldással nem estek-e át a döntéshozók ismét a ló túloldalára, hiszen egyúttal az is újra lehetővé vált, hogy a versenyzést közvetlenül segítő üzeneteket osszanak meg az alakulatok a versenyzőkkel.