Ugyanez történt 2014-ben, amikor nem a karosszériára, hanem az erőforrásokra vonatkozó előírások módosultak: a Mercedes állt elő a legütőképesebb megoldással, olyannyira, hogy motorjuk azóta is a legerősebb, és három év óta dominálják a világbajnokságot. Adrian Newey, a Red Bull legendás tervezője azt jósolta, hogy a csapatok közti különbségek nőni fognak a mostaniakhoz képest. A Williams műszaki főnöke, Pat Symonds azonban egy korlátozás miatt bízik benne, hogy ez nem valósul meg, és a jövő évi projektekre több erőforrást fordító nagycsapatok sem lesznek előnyben a kisebbekhez képest.
„Emlékezni kell arra, hogy az aerodinamikai részlegeken fontos változás történt az utóbbi pár évben: minden egyes csapat már csak 65 szimulációt végezhet egy héten a szélcsatornában” – mondta Symonds a motorsport.com-nak. Ezen a területen évekkel ezelőtt még egyáltalán nem létezett szabályozás: „Gondoljunk vissza 2009-re, az utolsó nagy változásra, mindenki annyi időt tölthetett a szélcsatornában, amennyit csak akart. Egyesek két szélcsatornát használtak, mint a Toyota, 24/7-ben. Ez már valami, és nagy különbségekhez vezethet.”
„Aztán jött 2014, amikor is 80-szor használhattuk hetente a szélcsatornát. Most már 65-nél tartunk, ami azt jelenti, hogy rengeteg figyelmet szentelnek az esélyek kiegyenlítésére. Persze továbbra is ügyelned kell arra, hogy azt a 65-öt alaposan megválogasd, de nem gondolom, hogy lehetővé tesz olyasfajta előnyt, mint hét évvel ezelőtt” – magyarázta Symonds.
A szakember egyetért azokkal, akik a jövő évi autók kinézetét dicsérik, bár nem tudja, önmagában mennyit ér ez, ha csökken az előzések száma: „Tetszik, ahogy kinéznek majd. Úgy gondolom, technikailag is érdekes lesz, támogatom a változást. De hogy ez-e az, amire a sportnak szüksége van – nem hiszem, hogy a versenyzésen túl sokat segíteni fog.”