DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Ricciardo falként kezeli a rázóköveket

A Red Bull pilótája szerint ez egy tökéletes módszer arra, hogy a pályán tartsák a versenyzőket. Az ausztrál F1-es beszélt az időmérőről is, ahol egy jó és egy rossz döntést is hoztak a csapatával.

Továbbra is az újonnan telepített rázókövek jelentik a fő beszédtémát az Osztrák Nagydíj helyszínén, ami a számos kitört felfüggesztést és Danyiil Kvjat nagy balesetét látva nem is meglepő. Elsőként Max Verstappen szólalt fel ellenük még pénteken, s bár akkor még lehurrogták a fiatal hollandot, egyre többen érzik úgy, hogy veszélyes a spielbergi megoldás. Verstappen úgy fogalmazott, hogy ennél még az is jobb lenne, ha falakat tennének a helyükre, csapattársa pedig elárulta: ő úgy is tekint rájuk, mintha azok lennének, hiszen az eredmény végső soron ugyanaz.

Ricciardo_Spielberg_DPPI



„Őszintén szólva, én úgy kezelem őket, mintha fal lenne a helyükön: tudom, hogy ha eltalálom őket, megsérül az autóm” – magyarázta Ricciardo a Motorsport.com szaklapnak nyilatkozva. „Természetesen nem nevetek ki senkit, aki balesetet szenved miattuk, de számomra ez egy elég fekete-fehér szituáció. Rengeteg modern pályán panaszkodunk amiatt, hogy a túl nagy bukótér miatt nem kerülnek sokba a hibáink – nos, itt most megfizetünk értük. Teljesen jól láthatók, szóval ez egy jó módszer arra, hogy a pályán tartsanak minket.”

Ami az időmérőt illeti: Ricciardo a hetedik helyen zárt, ám Rosberg és Vettel büntetései miatt az ötödik rajtkockából indulhat majd. Az ausztrál szerint rosszul időzítették a kerékcserét a felszáradó pályán: „Azt mondtam a rádión, hogy a Q3 végére felszárad a pálya, így a slick gumi lenne a jobb választás. Azt hittük, az utolsó kör lesz majd az igazi, de sajnos végül nem adtunk elég időt ahhoz, hogy rendesen bemelegedjenek az abroncsok. Tudtommal az összes előttünk végző srác két kört tett meg velük. Ráadásul az 1-es kanyarban nem is fékeztem elég keményen: nagyobb volt a tapadás, mint amire számítottam. Egy újabb körrel könnyedén jött volna az idő. De az autó elég jó volt: megvolt bennünk a potenciál, hogy előrébb végezzünk, egyszerűen csak rosszul időzítettünk.”

A Red Bull versenyzője szerint ugyanakkor hoztak egy jó döntést a kvalifikáción, méghozzá annak második etapjában: „A jó hír, hogy ennek ellenére jó helyzetben vagyunk a szuperlágy gumik miatt. Ha a Q3-ban nem is volt helyes néhány döntésünk, szerintem a Q2-ben tökéletes választás volt a szuperlágy keverék. Úgy gondolom, ez vasárnap segíteni fog nekünk” – vélekedett Ricciardo, aki tehát a Ferrarikhoz hasonló taktikán rajtol majd, amelytől a pole-ból induló Hamilton is tart kissé. Ha viszont esős körülmények lesznek, úgy az ausztrál szerint úgyis az alkalmazkodási képesség dönt, nem pedig a gumikezelés.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: