DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Berger: Bezzeg az én időmben...

A korábbi tízszeres futamgyőztes Gerhard Berger úgy véli, az F1 manapság már egyáltalán nem nyújtja ugyanazt a látványosságot, mint korábban. Az osztrák ex-pilóta nem győzte sorolni ennek okait.

Gerhard Berger a többek között Alain Prost, Ayrton Senna, Nelson Piquet és Nigel Mansell nevével jelzett időszakban versenyzett a Formula-1-ben, amelyet sokan a sportág (egyik) aranykorának tartanak. Ellenben a száguldó cirkusz mai helyzetével a legtöbb szurkoló elégedetlen, s velük értett egyet a pályafutása során tíz nagydíjat megnyerő osztrák pilóta is.

„Nehéz időket élünk a Formula-1-ben” – nyilatkozta Berger a motorsport-magazin.com szakoldal hasábjain. Ennek egyik okaként a Mercedes dominanciáját emelte ki, ugyanakkor egyáltalán nem akarta kisebbíteni a kétszeres világbajnok istálló érdemeit: „Természetesen, ha valaki jó munkát végez és erős teljesítményt nyújt, megérdemlik a tiszteletet és a jutalmat.”

Berger_DPPI



Berger szerint az egyik tényező, ami hiányzik a mai F1-ből, az a kiszámíthatatlanság. „Az én időmben nem volt egyértelmű az első kanyar után, hogy ki nyeri a futamot. Manapság az a szokásos, hogy amennyiben Hamilton vagy Rosberg az élen áll az első kanyart követően, akkor meg is nyeri a versenyt. Az én időmben kifogyott az üzemanyag, eltört a váltó vagy leállt valakinek a motorja. Sosem tudhattad, ki fog győzni” – fogalmazott az ex-pilóta.

Az 1959-es születésű versenyző szerint a pályák kialakítása is megbocsátóbb lett a hibázó pilótákkal szemben: „A versenyzői hibákért is jobban bűnhődtél. Ha hibáztál, a falban vagy jobb esetben a sóderágyban kötöttél ki. Manapság a bukóterek le vannak aszfaltozva, és ha szerencsés vagy, még csak pozíciót sem veszítesz, ahogy visszatérsz a pályára” – vélekedett Berger, aki a jelenlegi Formula-1-es autókkal sincs kibékülve:

„1300-1400 lóerős autóink voltak automata váltó, elektronikai rásegítők és a mostani aerodinamika nélkül. Olyan volt, mintha ágyúgolyót vezetnénk. Manapság 850 lóerős gépek vannak, és ilyen erős sportautókat akár a közutakon is láthatsz, ha nem erősebbeket. Ráadásul az egész masina roppant stabil az aerodinamikának köszönhetően.”

Berger persze nem csak a hibákat sorolta: azt is elárulta, hogy a sportágnak a MotoGP-ről kellene példát vennie. „Amikor nézzük ezeket a rendkívül látványos versenyeket a 270 lóerős és 160 kilogrammos motorokkal, mindannyian tudjuk, hogy ők tényleg ágyúgolyókon ülnek” – magyarázta az osztrák. „Az F1-ben is vissza kellene térni oda, hogy a versenyzők jelentsék a döntő tényezőt, és csak három, négy vagy öt srác válhasson a sportág mesterévé.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: