Bár a Red Bull és fiókcsapata, a Toro Rosso nem könyörgött Bernie Ecclestone-nak a bevételek igazságosabb elosztásáért, vagy a motorköltségek leszorításáért, amikor minden gyártó kikosarazta őket, bizony jól jöttek volna egy független gyártó termékei, olcsó mivoltuk pedig csak hab lett volna a tortán. A Milton Keynes-iek most ismét a Renault-hoz húznak, a Toro Rosso pedig a Ferrarihoz, de a faenzaiak attól még örülnének neki, hogy egy kevésbé drága opció is szerepel majd a kínálatban 2017-től - feltéve, ha a gyártók szimpatikusnak találják az FIA pénteken közzétett pályázati felhívását.
„Úgy vélem, ez jó ötlet, a Toro Rossónál pedig támogatjuk, mert nekünk is jól jönne ez a motor” - idézte Franz Tostot az Autosport. „Legalább meglenne a választási lehetőség, mert a mostani erőforrások rettentően sok pénzbe kerülnek. Rugalmas lenne, jobb hanggal - a rajongók és az emberek többsége olyan motor szeretne, melynek jobb a hangzása.”
Az anyagi gondokkal küzdő Lotus korábban évekig volt a Renault partnere, és a helyettes csapatfőnök Federico Gastaldi szerint jól tudják, mit jelentenek a hatalmas motorköltségek. „A mi oldalunkról nézve jót tenne a sportágnak egy új motor, és úgy vélem, fontos, hogy ezt az irányt kövessük, és olyan alacsonyan tartsuk a motorok árait, amennyire csak lehetséges - annak érdekében, hogy mindannyian versenyképesek legyünk.”
A Manor leköszönő sportigazgatója, Graeme Lowdon szerint azért fontos lejjebb vinni az árakat, mert a sportág kevésbé lesz motorfüggő a jövőben. „Úgy vélem, minden olyan változásnak örülnünk kell, melyek élhetőbbé teszik a sportágat, és remélhetőleg a csapatok is nagyobb kontrollal rendelkeznek majd, mint eddig. Az itt lévő (Lowdon nyilatkozata a csapatvezetők sajtótájékoztatóján hangzott el - a szerk.) csapatok közül senki sem maga állítja elő motorját, így érthető, miért okoz frusztrációt néhányuknál, hogy nem tudják teljesen befolyásolni a pozíciójukat a bajnokságban.”