DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

A pilóták ezúttal a pályát kritizálják

A kiszolgáló-létesítmények után a pálya melletti rázókövek és az új borítás kapták meg a magukét az F1-es pilótáktól - úgy tűnik, az interlagosi felújítások nem hozták meg a kívánt eredményt.

Pénteken mi is beszámoltunk róla, hogy többen sem voltak elégedettek Interlagos infrastrukturális fejlesztésével, Felipe Massa és Felipe Nasr is saját szobája miatt panaszkodott. Az első két szabadedzés után a pályával is megismerkedtek a pilóták, ahol új, 50 mm-rel magasabb, ferde rázókövek várták őket több kanyarban is, úgy, mint a 2-3-asban (Senna S), a 4-5-ösben (Descida do Lago), a nyolcasban, és a tízesben (Bico de Pato). A pilóták ennek köszönhetően közelébe sem értek a tavalyi időknek, Nico Rosberg több mint két és fél tizeddel maradt el a 2014-es legjobbtól a második gyakorláson, az első edzésen pedig Lewis Hamilton csak nyolc tizedre tudta megközelíteni a tavalyi edzés legjobbját.

„Nagyon sokat változtattak a rázóköveken, így nem támadhatjuk őket annyira, mint ezelőtt, hanem körbe kell autóznunk, ez pedig nagyon sok időbe kerül” - idézte Nico Rosberget az Autosport, Lewis Hamilton pedig egyetértett vele, amikor a lassabb időkről kérdezték: „Biztos vagyok benne, hogy a rázókövek miatt van. A kettes kanyarban nagyon nagy a kerékvető - eddig padlógázzal át lehetett menni rajta, most viszont el kell vennünk egy kicsit. A nyolcas kanyarban ugyanez a helyzet, régebben áthajthattál rajta, most viszont nem tudsz.  Ez a két kanyar már magában nagy különbséget jelent.”



Nico Hülkenberg szintén osztotta a Mercedes pilótáinak véleményét. „Hogy őszinte legyek, nem rajongok értük, sokkal jobban szerettem a régi rázóköveket. Jó érzés volt rájuk hajtani, most viszont túl meredekek és durvák lettek, így a versenyzők szemszögéből visszalépésnek tűnik.” Romain Grosjean is elmondta, mit gondol a módosításokról: „A kanyarok nem trükkösebbek, hanem szűkebbek lettek, mert a rázókövek huplisabbá váltak. A legtöbbször, ha remek az autó egyensúlya, akkor nincs baj, de néha megzavarhatja azt. Ennek érdekében el kell kerülnünk a rázóköveket, hogy az autó egyenletesebb maradjon, de más kanyarokkal is meg kell küzdenünk.”

Az interlagosi pálya aszfaltborítását tavaly cserélték le, de a pilóták a WEC a Brazil Nagydíj után három héttel megrendezett Sao Paulói 6 órás versenyét okolják annak minőségromlása miatt. „A sportautók feltörték az aszfaltot” - mondta Nico Rosberg. „Egyes helyeken kezd szétmállani, és amikor ezekre a foltokra hajtasz rá, veszítesz a tapadásból. Kreatívnak kell lennünk, hogy elkerüljük ezeket a területeket, és hogy más íveket találjunk.”

Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója azt mondta, a gyártó utána fog nézni a problémáknak. „Azt mondják, hogy a Hosszútávú-világbajnokság itteni versenye okozta a problémákat. Én nem szembesültem vele, ezt azoktól hallottam, akik a pályabejáráson vették észre a problémákat. Mindenképp ki fogjuk elemezni, és ha szükséges, további lépéseket teszünk majd az FIA-val együtt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: