Hosszú óráknak kellett eltelnie az Olasz Nagydíj után, amíg Lewis Hamiltont hivatalosan is a verseny győztesévé hirdették ki Monzában - a versenybírák azért rendelték be a Mercedes fejeseit, mert a rajtrácson mindkét autó bal hátsó kerekén alacsonyabb nyomást mértek az FIA ellenőrei a megengedettnél. A csillagosok viszont megtarthatták a 25 pontot, mivel érvelésüket - a gumimelegítő paplan eltávolítása okozta az eltérést - elfogadták, így Rob Smedley hiába reménykedett a kizárásban, végül mindenkit az eredeti befutó szerint rangsoroltak.
„A verseny után jelenésünk volt a versenybíráknál, de biztosak voltunk benne, hogy mindent helyesen tettünk, és a Pirelli által előírt útmutatást követtük” - idézte Wolffot az F1Zone.net. „A Mercedes-Benznél elsődleges helyen szerepel, hogy a megszabott biztonsági határértékeken belül maradjunk, és sosem használnánk ki ezt esélyként. Spa után szorosan együttműködtünk a Pirellivel, hogy megállapítsuk ezeket a határokat Monzára, és láthattuk, hogy semmilyen problémánk nem akadt a nagy sebességek alatt sem - dicséret illeti a Pirellit monzai munkájukért.”
Nico Rosberg motorhiba miatt adta fel a versenyt három körrel a vége előtt, Wolff pedig a nemrég úgy fogalmazott, a német pilóta feljebb tekerte motorját a maximális teljesítmény érdekében. Az osztrák szerint azonban konzervatívabbak is lehettek volna, így talán esélye lett volna befejeznie a versenyt. „Nico erős tempójának és a remek bokszfalon mutatott munkának köszönhetően ért vissza az élmezőnybe, hiszen korán cserélt annak érdekében, hogy alávágjon a két Williamsnek.”
„Ezután szabad teret kapott maga előtt, és lehetősége nyílt arra, hogy Vettel után eredjen. Meglehetett volna számára a második hely, de túlhajtottuk a motort, annak tükrében, mekkora távolság volt már benne. Keserű pirula ez számunkra, hogy egy harmadik helyet vesztettünk el, három körrel a verseny vége előtt, miközben a második pozíció is elérhető távolságban volt” - tette hozzá Wolff.