Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy szükség van-e a zárt pilótafülkékre – egyre több versenyző fejtette ki véleményét a témában, például Max Chilton és Felipe Massa is a kezdeményezés mellé állna. Jules Bianchi balesetét követően is felmerült a változtatás lehetősége, majd Justin Wilson IndyCar-versenyző halálát követően újra szóba került a nagyobb védelem szükségessége. Wilson fejét egy – Sage Karam autójáról lehulló – alkatrész találta fejbe a múlt heti poconói futamon, a pilóta rögtön eszméletét vesztette, kómába került, másnap pedig belehalt sérüléseibe.
Az autósport világát rendkívül megrázták a történtek, sokak változást követeltek, majd olyan hírek láttak napvilágot, amelyek szerint az FIA már újra teszteli a zárt cockpiteket. Charlie Whiting versenyigazgató akkor úgy nyilatkozott, elképzelhetőnek tartja, hogy egyszer bevezetik ezt az újítást. A szakember most azonban elárulta, nem valószínű, hogy megvalósul a teljesen zárt pilótafülke terve, az ugyanis nagyobb veszélyeket hordozna, mint amilyen előnyei lennének.
„Beszélni fogunk partnerünkkel az IndyCarból, hogy láthassuk, tudunk-e valamit ebből a szörnyű tragédiából tanulni” – mondta Whiting. „Nem gondolom, hogy ez a baleset megváltoztatná a véleményünket a zárt cockpitekkel kapcsolatban. Szerintünk a hátrányai meghaladnák az előnyeit. Ennek ellenére továbbra is erőfeszítéseket teszünk annak érdekében, hogy megtaláljuk a módját, miképp lehet eltéríteni a versenyző felé repülő tárgyakat. Ez minden, csak egyszerűnek nem nevezhető feladat. A következő hónapban egy új tesztsorozat indul ezzel kapcsolatban – az eredményeket október elején közöljük a csapatokkal.”