A száguldó cirkuszból 2009 végén kilépő Toyota fennállása során végig soraiban tudta Pascal Vasselont, aki előtte már több évtizedet eltöltött az autósportban - a francia előbb a karrosszériafejlesztő részleg élén dolgozott, majd a terület vezérigazgatója lett. A Forma-1-et követően Vasselon nem fordított hátat a Toyotának, hiszen 2012-től a japánok Hosszútávú-vb-projektjét irányítja.
A WEC-ben szerzett, és korábbi F1-es tapasztalatait, valamint a jelen trendjeit összehasonlítva Vasselon úgy véli, hogy a Forma-1-nek az a legnagyobb baja, hogy a pilótákat egyszerűen nem hozzák lázba a versenyautók. „Úgy vélem, hogy az érdeklődés hiánya az F1-ben a pilótáktól ered, akik nem igazán szeretik a gépeiket” - mondta a francia a Motorsport.com-nak. „A legtöbben nem mutatnak ki semmilyen érzelmet az autóból kiszállva, ez pedig a rajongókra is hatással van. Ha az új szabályok beválnak, az meg fog mutatkozni a véleményükön is, és talán meg fogja fordítani a dolgokat.”
„Amikor az F1-es pilóták eljönnek egy WEC-futamra, azt mondják: ’Váó. Ezek nagyszerű járgányok, mert az elejétől a végéig nyomni lehet nekik.’ Ez viszont teljesen az ellentéte annak, ami az F1-ben van, ezért vélem úgy, hogy az érdeklődés hiánya tőlük ered. Elszomorít, hogy ők és a Hosszútávú-világbajnokságon szereplő kollégáik nem ugyanazt a nézetet osztják."
Vasselon szerint a gyorsabb autók, a szélesebb gumik, és a megváltoztatott aerodinamika 180 fokos fordulat lehet a sportágban. „Ezek az új szabályok szembe mennek azokkal, melyeket a kétezres évek végén hoztak, ahol az autók lassítása és több előzés volt a cél. Úgy tűnik, hogy a csapatok most a másik irányt választották, ami izgalmas kihívás számukra. Nem vagyok teljesen tisztában a részletekkel, de az aerodinamika és a gumik teljes átalakításáról van szó - az biztos, hogy a köridők jelentősen csökkenni fognak.”