Egyelőre reális lehetőség van arra, hogy jövőre a Haas egy hazai versenyzővel érkezzen a mezőnybe Alexander Rossi révén, aki a Caterham és a Marussia színeiben már többször is tesztelhetett F1-es autót (tavaly Spában péntekig úgy volt, hogy debütálhat is), ráadásul ha a GP2 idei pontversenyét legalább a 2. helyen zárja, amire minden esélye megvan, akkor az ehhez szükséges szuperlicensz-pontokat is megszerzi.
A Haasnál azonban ahogy szűkül a kör, egyre inkább a nagyobb tapasztalattal rendelkező pilóták, mint Esteban Gutierrez és Jean Eric Vergne neve jár a csapatvezetők fejében. Ám Rossit elmondása szerint egyáltalán nem zavarná, ha nem kerülne be hazai alakulatához, hiszen neki bármelyik másik is ugyanúgy megfelel.
„A célom mindig is az volt, hogy a Formula-1-ben vezessek” - nyilatkozta az ESPNF1-nek a 23 éves pilóta. „Viszont sosem egy bizonyos csapatról álmodtam, csak arra vágyok, hogy ott lehessek a rajtrácson és bebizonyíthassam, hogy méltó vagyok a bajnokságban való részvételhez. Tehát legyen bármi is az, ami az utamba jön és felkínálja nekem ezt a lehetőséget, azt én tárt karokkal fogom várni.”
Rossi szerint azonban nem csak előnyös lehet a Haas érkezése, hiszen ha az egyik legnagyobb autósportnemzet saját csapata nem alkot maradandót, az ismét elidegenítheti az USA rajongót az F1-től. Hogy ez ne következzen be, annak érdekében pedig nem csak a Haasnak, hanem a sportnak is tennie kell.
„Ahhoz, hogy az amerikai rajongók tényleg beleássák magukat a Formula-1-be, szükségük van egy versenyzőre, amin én keményen dolgozok, és szükségük van egy csapatra, ami jövőre megérkezik a Haas képében. Ezáltal az amerikai közönség is valami mögé állhat, elkezdhet hinni valamiben, hiszen az ottani emberek rendkívül hazaszeretőek - a honfitársukat éltetik és az ő sikerüket akarják látni” - mutatott rá Rossi.
„Ezzel pedig el is jutottunk a következő ponthoz: Csupán az nem lesz elegendő, hogy egy amerikai versenyző vagy csapat ott áll majd a rajtrácson. Szükség lesz arra is, hogy ez a versenyző, csapat vagy ezek kombinációja sikereket érjen el. És szerintem ezt lesz a legnehezebb megemésztenie az amerikai közönségnek. A Formula-1-nek meg kell mutatnia, hogy az amerikaiak versenyképesek és futamokat is nyerhetnek.”
Ilyen pedig igencsak régen történt már. Az utolsó amerikai futamgyőztes pilóta Mario Andretti volt 1978-ban, a csapat pedig a Penske, amikor 1976-ban egyetlen F1-es diadalát aratta.