Nemrég két nagyobb kérdőívet is kitölthettek a rajongók, melyekben az alkotók számtalan területen próbálták felmérni a „köz” véleményét az F1-ről, a gumiktól kezdve a tankoláson keresztül az előzésekig. Az Autosport, az F1 Racing és a Motorsport News, valamint a GPDA, a pilóták érdekvédelmi szövetsége is megalkotta saját kérdőívét. Az előző eredményeit csak augusztusban hozzák nyilvánosságra, de néhány információt már az F1-es csapatfőnökök tudtára hoztak – akik csodálkozva konstatálták az eredményeket.
A kitöltők 63,3 százaléka szeretne tartósabb gumikat, míg 77,9 százalékuk akar gumiháborút több gyártó között. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a rajongók rózsaszínben látják a világot. „Ha visszatekintünk arra, amikor a Bridgestone a Ferrarit, a Michelin pedig a Renault támogatta, emlékezhetünk, hogy mindenki más szenvedett rajtuk kívül. A tartósabb abroncsok pedig rosszabbá tennék a versenyzést, mert mindenki csak egyszer állna ki, az ilyen futamok pedig sosem voltak izgalmasak.”
Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója kihangsúlyozta, hogy a tankolás visszatérése (melyet 61,3% tart jó ötletnek) „csökkentené a stratégiák variálhatóságát és kevesebb előzést eredményezne.” Eric Boullier hozzátette: „Az a probléma ezzel, hogy egy számítógép fogja irányítani a stratégiát, bármiféle rugalmasság nélkül. Manapság fel lehet forgatni a taktikát valamelyest, de a tankolás visszatérése esetén ez egyáltalán nem lenne lehetséges.” A Manor elnöke, egyben sportigazgatója is elmondta véleményét. „Az egész újratankolás-téma nem lett eléggé átgondolva. Az emberek elfelejtik, hogy senki sem előzött azokban az időkben, csak a bokszkiállások alatt. Úgy gondolom, hogy a rajongókat némi emlékezetkiesés érte ezzel kapcsolatban.”
A DRS 2011-es bevezetése megsokszorozta az előzések számát, azonban sokan úgy vélik, túlságosan mesterkéltté tette a versenyzést – a kitöltőknek több mint a fele (50,4%) szavazott ellene. „Otthon néha nézek régi versenyeket, és elcsodálkozom, mekkora volt a különbség az autók között. Alig volt előzés, mégis élveztük” – mondta Boullier. „Talán 2013-ban volt a legszorosabb a versenyzés, rengeteg előzéssel és annyi bokszkiállással, hogy az emberek szinte nem is értették. Őrült szezon volt – az emberek előzéseket akarnak vagy nem?”
A Pirelli motorsport-igazgatója Paul Hembery szerint kockázatos lenne a rajongók véleménye alapján meghatározni az F1 irányát. „Ha izgalmassá szeretnénk tenni a versenyzést, a kérdőív eredménye pont az ellenkezőt állítja. Egy csapat nagyon sokat fog költeni a legjobb gumikra és a legjobb motorra, aztán eltűnnek a messzeségben. Ez történt a 2000-es évek elején, a nézettség pedig hihetetlen mértékű zuhanásba kezdett. Az eredményeket meg fogják fontolni, ezért az embereknek vigyázni kell arra, mit mondanak.”