Közismert, hogy az utóbbi években Németországban érzékelhetően csökkent az emberek érdeklődése az F1 iránt - egy ideje foghíjas lelátók fogadták a mezőnyt mindkét versenypályájukon, idénre pedig a helyzet odáig fajult, hogy a Nürburgring és Hockenheim sem tudta vállalni a nagydíj megrendezését.
Kissé érthetetlen a németek reakciója, hiszen Michael Schumacher távozásával is bőven maradt érdekeltségük a sportban: Vettel zsinórban négy bajnoki címet nyert, tavaly pedig a Mercedes tört a csúcsra, miközben egy másik hazai pilótájuk, Nico Rosberg is elkezdte halmozni a győzelmeket. Bernie Ecclestone egy interjúban azzal indokolta az ország kiábrándító helyzetét, hogy Vettel nem elég jó hírnöke a sportnak, nem működik együtt kellően a médiával, így képtelen felkelteni honfitársai érdeklődését.
Maga a négyszeres bajnok persze az első pillanattól kezdve nem értett egyet ezzel a véleménnyel, egy legutóbbi nyilatkozatában pedig azt mondta, valójában már azzal is sokat javított a helyzeten, hogy a Red Bullt idénre elhagyta a Ferrariért, ezzel újraegyesítve a hazája számára kedves német-olasz felállást.
„Úgy gondolom, hogy a csapatváltásom összességében jót tett a Formula-1-nek” - mondta az Auto Bild Motorsportnak. „Nyilvánvaló, hogy Németországban most mindenki ahhoz kezdi hasonlítgatni a helyzetet, mint amikor Michael vezetett a Ferrarinál. Akkor hatalmas volt a lelkesedés, de most én is érzek ebből valamit.”
„Persze a Ferrari különleges szerepet tölt be az F1-ben, a márka vonzereje egészen egyedülálló. És úgy tűnik, hogy a rajongók is jobban tudnak azonosulni a Ferrarival, mint a többi csapattal. Egyszerűen nagyobb szenvedéllyel adóznak iránta.”
Végül Vettel szokásához híven kissé viccesre vette a figurát: „Azt hallottam, hogy a Ferrari versenyzői a közúton nem kapnak büntetést gyorshajtásért, ha cserébe aláírást adnak. Még Michael és Felipe [Massa] meséltek nekem erről korábban, de el tudom képzelni, hogy ma ez már nincs így.”