DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Továbbra sem cserélt motort a Mercedes

Hamilton és Rosberg azokkal az erőforrásokkal teljesítette Monacót, amelyeket az F1-es szezonnyitó óta használnak. Eközben a Red Bull pilótái lassan büntetést kapnak, a Ferrari pedig rövidesen fejlesztést mutathat be.

Különös, hogy beszámolók szerint a Mercedes nemrég még azon csapatok között volt, akik a szezon folyamán felhasználható öt erőforrás engedélyezését támogatták a jelenlegi négy helyett – pedig ha ilyen ütemben folytatják, akár három motorral is végigteljesíthetik az idényt. A GMM értesülései szerint Kanadában Hamilton és Rosberg egyaránt friss erőforrással szállhat harcba a győzelemért.

„Számunkra ez egy szuper eredmény” – jelentette ki a Mercedes csapatelnöke, Niki Lauda a német RTL-nek a Monacói Nagydíj után, ahol a motorok hatodik versenyhétvégéjüket zárták meghibásodás nélkül. „Mások már most a negyediknél járnak.”



A „mások” a Red Bull két versenyzőjét, Daniel Ricciardót és Danyiil Kvjatot takarja, mindkettejük RB11-esében az utolsó felhasználható Renault motor duruzsol. Egy újabb csere a hátralevő tizenegy hétvégén azt jelenti, hogy tízhelyes rajtbüntetéssel fogják sújtani őket.

„Nyilvánvaló, hogy nem fogjuk egyetlen motorral teljesíteni a szezon hátralevő részét” – vélekedett Christian Horner csapatfőnök. Mindenesetre biztató a csapat számára, hogy a Renault úgy nyilatkozott Monaco után, sikerült javítaniuk eddigi vesszőparipájukon, a megbízhatóságon – így legalább kevesebbszer kell hátrasorolva startolniuk.

Egyes értesülések szerint a Ferrari versenyzői is új erőforrásokkal vágnak neki a montreali hétvégének, a csapat ugyanis módosítana hajtásláncán, amelyre a szabályok idén engedélyt adnak. A csapatfőnök Maurizio Arrivabene ezt cáfolta. „Kanadában nem fogunk zsetonokat felhasználni. De azt ne kérdezzék meg, hogy mikor fogunk. Nem akarom, hogy a németek megtudják” – mondta az olasz vezető.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: