Bár a pályán nem kényeztették el a nézőket a versenyzők, azon kívül igyekeznek kedvezni a rajongóknak: érdekvédelmi szervezetük késő délután online közvélemény-kutatást indított, mert tudni akarják, hogy milyennek szeretné látni a publikum a Forma-1-et.
Dél-Franciaország térségében már szerda este komoly esőzések voltak, így már a délelőtti tréning is nedves pályán vette kezdetét. Régi tény, hogy Monacóban az önbizalom a legfontosabb, csak egy kellően magabiztos pilóta tud megfelelő tempóval mandinerezni a szűk utcácskákat övező szalagkorlátok között: idei meggyőző produkcióját Verstappen azzal folytatta, hogy a 2. pozícióban zárta a tréninget a címvédő-listavezető Mercedes-fenegyerek, Lewis Hamilton mögött és ezzel kapásból sikerült újabb elismeréseket kivívnia.
„Az első edzésen csak lassan sikerült javulnom, mert minden új volt számomra, de szerencsére azonnal jónak éreztem az autómat. Ennek köszönhetően magabiztos lettem és az, hogy a második helyen végeztem, csodálatos érzésekkel töltött el” – fogalmazott a fiatal holland, akinek sokan megveregették a vállát, a délutáni tréninget követő csapatfőnöki sajtótájékoztatón pedig a szakvezetők is méltattak: a Red Bullt irányító Christian Horner például azt emelte ki, hogy életkora alapján még normál közúti bérlésére sem lenne jogosult, a versenypályán viszont…
A délutánról egyébként sok mindent nem lehet mondani: csak az első 15 percben volt száraz a pálya, később láthattunk egy Merhi-balesetet az alagút kijáratánál, majd amikor újra eleredt, 45 percen át semmit. Mivel a meteorológia a hétvége hátralevő részére napos időt jósol, senki nem látta értelmét a túlzott erőfeszítéseknek, s bár a végén intermediate abroncsokon zajlott némi körözgetés, a szuperlágy gumik próbája elmaradt. Folytatás a pályán szombat reggel, amikor – épp a mai üzemszünet miatt – várhatóan sokkal intenzívebb lesz az egyórás gyakorlás.
A celebek és hírességek még nem lepték el Monte-Carlót, helyettük viszont egy délutáni eseményt kísért kiemelt figyelem a paddockban, ahol a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA bejelentette: egy internetes szakportállal közösen útjára indítják rajongói közvélemény-kutatásukat. Ennek lényege az, hogy a gpda.motorsport.com (előfordulhat, hogy túlterheltség miatt nem működik) internetes oldalon a drukkerek választ adhatnak egy 50 kérdésből álló csokorra: a pilótaszakszervezet az eredmények kiértékelésének fényében szeretne majd javaslatot tenni arra, hogy milyen irányba mozduljon a sportág jövőjének alakítása. Térjen-e vissza a tankolás, legyen-e újra gumiháború – szinte zúg a feje az embernek, ha csak megpróbálja azt felidézni, hogy hány és hány variációt, véleményt lehetett hallani az utóbbi napokban.
„Szeretnénk minél jobban megérteni, hogy mit szeretnének a rajongók” – mondta a GPDA egyik igazgatójaként tevékenykedő Sebastian Vettel a paddockban tartott rögtönzött sajtóértekezletén, amelyen részt vett a formula.hu is. „Az utóbbi másfél évben túlságosan sok volt a negatív kritika és gyakoriak voltak mostanában a teljes irányváltások is. Tudnunk kell, hogy az emberek mit akarnak, mint szeretnének látni és mit nem. Ez az első alkalom, hogy ilyen történik, ez egy független felmérés, amelyet mi, a pilóták találtunk ki. A rajongók két hónapon át a világ minden tájáról elmondhatják véleményüket, mi pedig a kiértékelt eredményekből igyekszünk arra következtetni, hogy mi lenne a helyes irány.”
Arra a felvetésre, hogy a versenyzők szerint a jelenlegi Forma-1 túlságosan a technikáról szól, és egyre kevésbé magukról a pilótákról, Vettel kifejtette: „Szerintem a rajongók azt akarják, hogy a leggyorsabb versenyző nyerjen. A technika mindig is a Forma-1 része volt, de a jelenlegi autók roppant összetettek, nem egyszerű megérteni a működésüket, így tényleg van miről beszélni, tényleg eljött az ideje annak, hogy megkérdezzük a rajongókat is.”
Érdekesség, hogy az angol nyelvű Forma-1-es sajtó a sportág jövőjének alakításával kapcsolatos felhajtásból is igyekszik kisebbfajta belháborút keverni. Míg a GPDA és médiapartnere ma indította el a magáét, addig az egyre inkább teret vesztő Autosport című brit szaklap már tegnap óta futtat egy hasonlót: abban szinte mindenki egyetért a szakmán belül, hogy figyelem megosztása nem feltétlenül segíti elő a kívánt cél elérését.