A Spanyol Nagydíj kvalifikációjának első szakasza a szokott mederben folyt: az utolsó percekig tulajdonképpen semmi nem volt egyértelmű azon kívül, hogy a két Manoré lesz a tizedik sor, valamint hogy a Mercedesnek és a Ferrarinak nem kell izgulnia a továbbjutásért.
A McLarennek viszont kellett, de végül sikerrel abszolválták az első szakaszt, Button a 13., Alonso pedig a 15. helyen ment tovább. Tulajdonképpen a kiesők kiléte is papírforma volt: a B-autó bevezetésére még (legalább) két hónapig hiába váró Force India két pilótája, valamint Marcus Ericsson búcsúzott a Manorok mellett.
„Mindenkinek saját rajtsort!” – ez volt a második szakasz mottója, hiszen végül úgy alakult az eredmény, hogy 11-20. helyen a csapattársak egymás mellől indulnak majd. Az 1:27-es idő jelentette a határt, aki ennél jobbat tudott, az bejutott a Q3-ba, aki viszont nem, az kiesett. Így járt a 6. sorba kerülő két Lotus, Grosjean és Maldonado, a barcelonai kvalin a hetedik legerősebb csapat pozícióját betöltő McLaren párosa, valamint a csapattársához a nyolcadik rajtsorban csatlakozó Felipe Nasr.
A kvalifikáció harmadik szakaszában az első három hely sorsa már az első gyorskörök során eldőlt: Lewis Hamilton benézett 1:25 alá, majd jött Nico Rosberg, s két és fél tizeddel megverte csapattársát, amivel végül meg is szerezte a pole-pozíciót, mivel az utolsó percekben már egyikük sem tudott javítani. Ahogy Sebastian Vettel sem, aki közel nyolc tizeddel maradt el a Mercedesektől, míg mellé az őt bő két tizedre megközelítő Bottas állhat majd fel.
Rosberg mellett az időmérő másik két sztárja a két Toro Rosso volt, akik bebizonyították, hogy nem túloztunk nagyot, amikor tegnap a harmadik erőnek neveztük őket, hiszen Sainz és Verstappen a harmadik sorba kvalifikálták magukat, ritkán látott magasságokba repítve ezzel a faenzai istállót. Most már csak azon aggódhatnak, hogy holnap kitart-e majd a technika, hiszen a Renault-motorral rengeteg problémájuk volt a szezon eddigi részében.
Az még papírformának is nevezhető, hogy a két Red Bull csak a 4-5. sorba kerül, és kikap a Toro Rossóktól, az már annál kevésbé, hogy Raikkönen csak a hetedik, Massa pedig csak a 9. helyről várhatja a rajtot – miközben csapattársaik közvetlenül a Mercedesek mögött állnak. A 8-10. helyért szoros volt a csata, Kvjatot, Massát és Ricciardót összesen másfél tized választotta el egymástól.
Hogy a legfontosabb statisztikai adatokat is kiemejük: Rosberg 16., a Mercedes pedig 40. pole-ját szerezte, míg Sainz és Verstappen eddigi legjobb rajthelyének örvendhet. A Toro Rossóval mindössze másodszor fordult elő, hogy mindkét versenyzője a legjobb hat közé kvalifikálta magát – az első alkalom a 2008-as Olasz Nagydíj volt, ahol Vettel az 1., Bourdais pedig a 4. rajthelyet szerezte meg.
A Spanyol Nagydíj rajtsorrendje:
1. Nico Rosberg 1’24.681 | |
Mercedes | |
2. Lewis Hamilton 1’24.948 | |
Mercedes | |
3. Sebastian Vettel 1’25.458 | |
Ferrari | |
4. Valtteri Bottas 1’25.694 | |
Williams | |
5. Carlos Sainz 1’26.136 | |
Toro Rosso | |
6. Max Verstappen 1’26.249 | |
Toro Rosso | |
7. Kimi Raikkönen 1’26.414 | |
Ferrari | |
8. Danyiil Kvjat 1’26.629 | |
Red Bull | |
9. Felipe Massa 1’26.757 | |
Williams | |
10. Daniel Ricciardo 1’26.770 | |
Red Bull | |
11. Romain Grosjean 1’27.375 | |
Lotus | |
12. Pastor Maldonado 1’27.450 | |
Lotus | |
13. Fernando Alonso 1’27.760 | |
McLaren | |
14. Jenson Button 1’27.854 | |
McLaren | |
15. Felipe Nasr 1’28.005 | |
Sauber | |
16. Marcus Ericsson 1’28.112 | |
Sauber | |
17. Nico Hülkenberg 1’28.365 | |
Force India | |
18. Sergio Perez 1’28.442 | |
Force India | |
19. Will Stevens 1’31.200 | |
Manor | |
20. Roberto Merhi 1’32.038 | |
Manor |