Az európai évadnyitó egyik sajátossága a motorhome-ok megjelenése: a csapatok csütörtökre szépen be is lakták a Circuit de Barcelona-Catalunyát, de persze nem kapkodták el. Az utolsó simításokat a mai nap délelőttjén végezték, így gyakran előfordult, hogy egy-egy munkagép is eldöngetett a paddockban cirkáló szerelők, mérnökök, versenyzők és médiamunkások hada között. Ezen a fronton komoly változás nincs: mindenki előhúzta és kifényezte azt, amit a tavalyi olasz futam után elcsomagoltak. Az egyetlen újdonság az, hogy a Honda is megjelent a maga mobil otthonával: nemhiába, az európai és a japán kultúra markánsan eltér egymástól, így valószínűleg a McLaren vezetőivel egyetértésben arra a következtésre jutottak, hogy a kétlakiság lesz a legjobb megoldás.
A brit-japán brigád kötelékében hajt a helyiek hőse, Fernando Alonso, aki ezúttal történetesen kellemetlen emlékekkel tért vissza hazai pályájára: februárban itt, a 3-as kanyarban szenvedte el azt a nagy port kavaró balesetet, amely miatt kénytelen volt kihagyni az évadnyitót, s amely miatt az FIA ettől a hétvégétől a pályának arra a részére speciális kamerarendszert szerelt fel. A kétszeres vb-elsőnek a visszatérése óta nem sok sikerélményben volt része a gárda harmatos csomagjával, ennek ellenére igyekezett optimizmust sugallni: „Balszerencsés esett volt, egy hónapra kivont a forgalomból, de újra itt vagyok, magabiztosan és motiváltan. Mivel hétfőn is itt leszünk egy szponzori esemény miatt, a hétvégi őrület után, vasárnap este elviszem majd vacsorázni azokat, akik a kórházban kezeltek” – mondta a spanyol, aki egy kisebb szemfertőzés miatt egész nap le sem vette a napszemüvegét.
Kiemelt figyelem irányul természetesen a vb-éllovas címvédőre, Lewis Hamiltonra, valamint a Ferrari menőjére, Sebastian Vettelre is. A Mercedes britje magabiztosabb, mint valaha: „Mindenki sokat dolgozott az utóbbi három hétben, de bízom a mi srácainkban és tudom, hogy ők is mindent megtettek, minőségi újításokat készítettek annak érdekében, hogy javuljunk” – mondta a szigetországi fenegyerek. Érdekesség, hogy a paddockban jóformán már senki nem a tavalyi vb-ezüstérmes, idén a vártnál mindenképpen gyengébben muzsikáló csapattársat, Nico Rosberget tartja a brit riválisának, hanem Vettelt. Ez részben az első négy futam tapasztalatainak, részben pedig annak köszönhető, hogy a Ferrari erre a hétvégére 20-30 lóerővel erősebb motorral és jelentősen, állítólag legalább 70 százalékban átdolgozott autóval készül nekivágni a hétvégének. A vörösöknél újra lendületbe jött négyszeres vb-elsőnél, aki persze jó stratéga módjára mindent bevet a túlzott elvárások ellen: „Még mindig a Mercedesé a legjobb csomag, két nagyon erős versenyzővel. Igyekszünk aggasztani őket, de ez egyáltalán nem könnyű” – mondta a német, akinek csapatánál két apróbb bökkenő is van ezen a hétvégén: Maurizio Arrivabene csapatfőnök sínbe rakott kézzel jön-megy egy műtét miatt, Massimo Rivola csapatmenedszer pedig nincs is jelen a helyszínen. Emiatt kisebb susmus is elindult a paddockban, ahol többen is azt feltételezik, hogy a szakember távolléte nem véletlen: a teória szerint a McLarennel folytat tárgyalásokat, ahol újra együtt dolgozhatnak Alonsóval.
Nem a Rivola-spekuláció a legnagyobb lufi a Ferrarival kapcsolatban, a nemzetközi sajtó ugyanis megrohamozta a Williams kötelékében versenyző Valtteri Bottast, akiről a háromhetes szünetben az terjedt el, hogy előszerződést írt alá a maranellóiakkal, ahol – állítólag – honfitársát, Kimi Räikkönent váltaná fel. Bottas jól állta a tollforgatók rohamát: az előszerződés tényét határozottan cáfolta, azzal kapcsolatban viszont, hogy létrejöhet-e a transzfer, bölcsen ködösített. „jelenleg csakis erre a szezonra összpontosítok, mert azon vagyok, hogy a csapat a maximumot nyújtsa. A többiről egyelőre semmit nem tudok, ez a helyzet. Pletykák mindig vannak, de én nem foglalkozom ezekkel, ez a menedzsment dolga. Jómagam a versenyzésre összpontosítok, mert a jövőre vonatkozóan szerintem ez a legjobb, amit tehetek” – fogalmazott délutáni sajtóértekezletén.
Ha Bottas tényleg a Ferrarihoz szerződne, az kétségkívül bizarr lenne: a finn útját egy rutinos pilótamenedzser, Didier Coton egyengeti, Mika Häkkinen szaktanácsai mellett, ám a versenyző pályára állításában komoly tőkével szerepet vállalt a Mercedes-sportigazgató Toto Wolff is, aki továbbra is érdekelt a patronált versenyző ügyeiben. Bottas nem is titkolta, hogy amennyiben tényleg érkezik (vagy érkezett…) ajánlat a Ferraritól vagy más csapattól, ahhoz Wolffnak is lesz egy-két szava. A finn egyébként annak ellenére is rendületlenül bízik a Williamsben, hogy a különítmény – amely jelenleg a 3. helyet foglalja el a tabellán – a tavalyi szerepléshez képest gyengébben kezdte az idei szezont: „A Williamsszel szeretnék nyerni, a csapatnak nagy tervei vannak a jövőre nézve. Komoly befektetéseket végeztek a sikeres jövő érdekében, kiváló szakembereket igazoltak. Ennek köszönhetően tavaly nagyot léptünk előre, s bár most nehezen kezdtünk, ha tartani tudjuk a fejlesztéseink ütemtervét, az évad utolsó szakaszára ismét erősek lehetünk” – fogalmazott.
A nagy nyüzsgés, pezsgés és hurráoptimizmus után pénteken végre a tetteké lesz a főszerep. Sokak szerint itt teljesen felesleges szabadedzéseket tartani, tekintettel arra, hogy a tesztekről mindenki unalomig ismeri a katalán aszfaltcsíkot és az itteni beállítások rejtelmeit, ám a főszereplők túlnyomó többsége figyelmeztetett: ezek a csomagok a fejlesztési pakkoknak köszönhetően már nem ugyanazok, mint az előszezonban voltak, ráadásul különösen fontos tényező az is, hogy most jóval melegebb, szó szerint nyárias az időjárás. Meglátjuk, hogy mi változik, csodára azonban valószínűleg nem kell számítani…
A MEEX különleges akciójának köszönhetően most mindössze 8990 forintért látogathat ki a Magyar Nagydíj három napjára mindenki, aki érvényes diákigazolvánnyal rendelkezik. Az ajánlat részleteiről itt olvashatsz részletesen.