Az sejthető volt, hogy a Hondára váltó McLaren számára nem lesznek könnyűek az első lépések – és nyilván Fernando Alonso fel lehetett készülve rá, hogy nem egy világverő autóba ül át a Ferrariból. De bízván a két cég hagyományiban és profizmusában, lehetett rá számítani, hogy ha lesznek is nehézségek, azokat látványosan, szinte varázsütésszerűen oldják majd meg, és a téli tesztek épp arról szólnak, hogy milyen szépen felkészítik az MP4-30-as gépet az első futamra Melbourne-ig.
Hát, egyelőre messze nem ez történt. És tán nem árt felhívni azok figyelmét, akik az 1988-1992 közötti McLaren-Honda aranykorszakra emlékeznek vissza könnyes szemmel, hogy a Honda már előző szereplésükkor sem nyújtott fényes teljesítményt, ezért is távoztak olyan pánikszerűen 2008 végén; a McLaren pedig az utóbbi két évben muzsikált felettébb csúfosan, hiszen annak ellenére, hogy legjobb motorjuk volt (Mercedes), a mérnökgárda egyszerűen képtelen volt összehozni egy olyan gépet, amivel nyerni tudtak volna.
Az autóval való eddigi szenvedést pedig még borzasztóbbá tette Alonso barcelonai karambolja, amit egyre misztikusabb ködbe burkol maga a McLaren kommunikáció. Ugyanúgy, mint a világcégek, a pártok és a kormányok kudarcai esetében, teljes gépezet dolgozik azon, hogy Alonso ütközését egyrészt a pilóta nyakába varrják, másrészt igyekeznek bagatellizálni az egészet, „normális balesetnek” minősítve a becsapódást.
Holott egy sereg kérdés merült fel az utóbbi pár napban, amikre nem nagyon kaptunk választ.
Ha tényleg a szél okozta Alonso ütközését, hogyhogy a mögötte jóval gyorsabban haladó Vettel Ferrariját ugyanez a szél semmilyen módon nem befolyásolta, sőt, maga Vettel jelentette, hogy „furcsa” volt Alonso ütközése? Szemtanúk szerint a spanyol pilóta feje még a becsapódás előtt előre bukott, ami erősíteni látszik azt az elméletet, hogy eszméletét vesztette. De mitől? Itt jön az áramütés-sztori, amit a McLaren-Honda a legvehemensebben tagad. Ugyanis egy agyrázkódás a mai F1-es pilótáknak meg sem kottyannak – már rég ki kellett volna engedni Alonsót a kórházból. Viszont vannak olyan hírek is, hogy a helikopterben narkózist alkalmaztak nála, és igazából azért tartják bent megfigyelésre, mert épp az áramütésre jellemző, hogy akár még az eset után 48-72 óráig szívkamrai elégtelenség léphet fel, és emiatt jobb kontroll alatt tartani az isteni Fernandót.
Talán majd egyszer kiderül az igazság…
Mindenesetre olyan ez az egész, mintha a sors nem akarná igazán az Alonso-McLaren sikert.