Márpedig az olasz ADNKronos hírügynökség éppen őt kérte fel a jerezi kollektív teszten látottak rövid értékelésére. „Mindenki azt reméli most, hogy idén végre újra egy versenyképes Ferrarit látunk majd a pályán az elmúlt év nehézségei után. Ez fantasztikus lenne, én mégis nagyon óvatos vagyok ezzel kapcsolatban, mert igazán csak a szezon első versenye, Melbourne után mondhatunk bármi érdemlegeset az erőviszonyokról” – próbálta visszafogni kicsit fanatikus honfitársai hurráoptimizmusát a szakember, felhívva rá a figyelmet, hogy bár szép dolog, hogy Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel zárta az élen az első előszezonbeli tesztet, ám ez korántsem jelenti azt, hogy ők lesznek idén a vb-cím fő várományosai.
„Az F1-ben jelenleg csak egy dolog biztos, és ez az, hogy Mercedes kiemelkedik az összes többi csapat közül” – hűtötte le végképp a tifosi fokozott várakozásait az olasz, majd mielőtt megkövezték volna, hozzátette: „Ami viszont mindenképp pozitívum a Ferrarival kapcsolatban, hogy sokkal több kört tettek meg, mint tavaly az első teszten. De ismétlem magam, óva intek mindenkit attól, hogy következtetéseket vonjon le a mostani teszt eredményeiből, mert hát az itteni remeklésért bizony még nem osztanak világbajnoki pontokat. Szerintem a következő tesztek után már okosabbak leszünk.”
Briatore természetesen menedzselt ügyfelére, a kétszeres világbajnok Fernando Alonsóra és a spanyol régi-új csapata, a McLaren kezdeti gyerekbetegségeire is kitért röviden. „Beszéltem Fernandóval, és egyáltalán nem aggódik a McLaren formája miatt. Ő is tudja, hogy minden kezdet nehéz, és normális, ha eleinte gondok vannak egy új gépezettel. Jobb most lerobbanni vele, mint március 15-én, Melbourne-ben, az év első nagydíján. Erre is van ez a teszt, hogy megértsék és megoldják a problémákat” – érvelt Flavio Briatore. Szó, ami szó, ebből a szempontból nézve a McLaren-Honda végezte a legeredményesebb munkát Jerezben, hiszen az egészen biztos, hogy ők fedezték fel ebben a négy napban a legtöbb potenciális hibaforrást saját technológiájukban.