A máig tartó szabályváltozási hullám valamikor 2011-ben kezdődött, amikor az új biztonsági előírások legtöbb csapatnál „lépcsős” orrkialakítást idéztek elő a következő évi modelleken. 2013-ra egy panellel lefedhették ezt, ám tavaly ismét új szabályok léptek érvénybe, ezúttal hirtelen vékonyodó, hosszan előrenyúló orrvégeket eredményezve a mezőny legtöbb autóján. Ismét felmerültek az esztétikai aggodalmak, és újabb korlátozások után idén várhatóan az autók orra a Ferrari tavalyi megoldásához fog leginkább hasonlítani.
A csapatok aerodinamikai szakembereinek pedig emiatt az autók egészét át kellett tervezniük, hiszen akármilyen csekély mértékben is változott az orrkúp, onnan a levegő már teljesen másképp áramlott tovább a hátsó részek felé. Az ebből fakadó nehézségekről a Force India technikai igazgatója, Andrew Green beszélt az Autosportnak.
„Bármi, ami az első szárnyról áramlik, hatással van mindenre mögötte. Tehát ha azon a területen történik változás, az nagy hatással van arra, hogy hogyan fejlesztjük tovább az autót” - mutatott rá.
„Komoly aerodinamikai átalakítások kellettek ahhoz, hogy visszanyerjük azt a teljesítményt, amit a magasabb orrok mellett élveztünk. Ezek az alacsony orrok rengeteg változtatást igényeltek, amelyeket hosszú időbe telt véghezvinni.”
„Szerintem ebből a kialakításból is kinyerhető ugyanannyi teljesítmény, mint a korábbi, „hagyományos” orrokból, csupán idő kell, hogy ezt véghezvigyük. Új útra kényszerítettek minket, ezért most újra meg kell találnunk a teljesítményt.”
Bár a fokozatos szigorításokkal párhuzamosan egyre többen gondolják úgy, hogy az aerodinamika fontossága lecsökkent a Formula-1-ben és főleg a tavalyi évtől kezdve már minden a motorokról szól, Green igyekezett cáfolni ezt, és felhívta rá a figyelmet, hogy a Mercedes jelenlegi technikai fölénye sokkal inkább az aeróból, mintsem a motorból származik.
„Elnézve a köridőgrafikonokat és a Mercedesek tempóját a gyors kanyarokban, látszik, hogy színtiszta aerodinamikáról van szó. Komoly előnyük van velünk szemben pusztán ezen a téren, szóval igen, még mindig nagyon sokat számít” - oszlatta el a hiedelmeket a Force India szakembere.
„Még a Red Bullhoz hasonlítva is, akik hagyományosan erősek aerodinamikailag, a Mercedes jelentősen gyorsabb. Rengeteget kell tanulnunk tőlük. Tehát nem csak a hajtásláncot illetően végeztek jó munkát, az aerodinamikát illetően nagyon-nagyon jól dolgoztak.”