Furcsán hangzik, de annak ellenére, hogy a 2014-ben hiányzó Koreát az utolsó pillanatban még besűrítették a naptárba, egyáltalán nem biztos, hogy ezt annak érdekében tették, hogy a mezőny vissza is térjen a kelet-ázsiai országba.
Felettébb szokatlan, hogy még mindig nagy a bizonytalanság a verseny körül, ráadásul annak időzítése is meglehetősen esetlenre sikerült. Egyelőre még azt sem erősítették meg, hogy melyik pályán kerülne sor a futamra - az előző négy alkalommal az F1-et fogadó Yeongamban vagy a pár hónapja szóba került szöuli utcai pályán. Ezen információ hiányában pedig még a szervezők sem kezdhetik meg a felkészülést, és a jegyárusítás sem indulhat meg a hat hónap múlva sorra kerülő futamra.
A korai, május 3-i dátum pedig szintén furcsa, hiszen a verseny az előző négy alkalommal mindig ősszel került megrendezésre. Még meglepőbb ráadásul, hogy a távol-keleti futamot a Spanyol Nagydíjjal állították párba, és mivel egy hét szünet sem lenne a két verseny között, így a csapatoknak azonnal Európába kellene szállítaniuk a felszerelésüket. Az ilyen, kontinensek közötti gyors ugrálást pedig logisztikai okok miatt korábban is igyekeztek kerülni a naptár megalkotásakor.
A brit Reuters ezen információk tudatában joggal teszi fel a kérdést, hogy vajon tényleg akar-e Koreában versenyt rendezni a Formula-1, vagy sokkal inkább csak taktikai megfontolásból került be a futam a listába, a szabályok kijátszása érdekében. Ésszerű indoklás létezik ugyanis arra, hogy miért lenne hasznos a csapatok számára, hogy egy „fantomversenyt” helyezzenek el a naptárban.
A jövő évi motorszabályok ugyanis úgy szólnak, hogy a szezon során minden autóban csak négy darab használható a hajtáslánc minden eleméből az idei öt helyett - továbbiak beszerelésekor pedig érkezik a jól ismert büntetés, amiből már idén is többen részesültek a Renault partnerei közül.
A további szigorítás pedig aggodalmakat ébresztett a motorgyártókban és a csapatokban, amelyek nem érzik magukat felkészültnek ahhoz, hogy mindössze négy erőforrással kihúzzák a teljes szezont, amivel így átlagosan minden ötödik futamra jutna egy új motor. A hírek szerint a Ferrari, a Renault és az ismeretlenbe ugró Honda is tart attól, hogy már a szezon felétől büntetésáradat zúdul emiatt az ügyfeleikre.
Ám van egy pont a 2015-ös szabályokban, amely konkretizálja, hogy akkor áll a csapatok rendelkezésére autónként csupán négy motor, ha az „eredetileg tervezett versenyek” száma az évben nem lépi túl a 20-at. Ennek átlépése esetén már öt motorral gazdálkodhatnának.
A kulcs pedig a szabály megfogalmazásában lehet elásva, hiszen eszerint elég, ha Korea csak az „eredeti tervezetben” tűnik fel, megnövelve ezzel a versenyek számát 21-re, és megadva a csapatok számára a hőn áhított ötödik szabadon felhasználható elemet a hajtáslánc minden egységéből. Ez pedig akkor is érvényben marad, ha a koreai futamot néhány hónap múlva valamilyen különös indokkal egyszerűen kihúzzák a naptárból.
Ne lepődjünk tehát meg, ha a 2015-ös szezon végül mégis 20 futamból áll majd.