DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ha közelebb jön és meg tud előzni, megelőzhet - Az év legjobb rádiós üzenetei

Az F1 zsigereiben rejlik a technika, így felüdülés sokszor emberi megnyilvánulásokat hallani rádión keresztül. A GPUpdate.net jóvoltából az idei termésből nyújtunk nektek egy csokorra valót.

„Csináljatok valamit! Nincs hajtás!” – mondta Vettel, miután Red Bullja bemondta az unalmast az Ausztrál Nagydíjon.

„Oké Felipe. Valtteri gyorsabb nálad, szóval ne tartsd fel” – ettől rosszabb mondatot aligha választhatott volna Felipe Massa versenymérnöke, Andrew Murdoch a Maláj Nagydíjon…

„Ha megkérnétek Charlie-t, hogy franciául mondja el neki, talán megértené” – üzent Vettel a versenyigazgatóságnak Sepangban, miután Romain Grosejan nem vette figyelembe a kék zászlós figyelmeztetést.

„Ez a Lotusos srác őrült! Nem tudom ki volt, meg akart ölni” – Jean-Eric Vergne akadt ki Pastor Maldonadóra bahreini első körös ütközésük után.

„Figyelmeztessétek, ez nem volt rajta!” – Nico Rosberget bosszantotta Lewis Hamilton védekezési stílusa Sakhirban.

„Váó! Mi volt ez?” – lepődött meg Esteban Gutierrez, miután Maldonado röppályára állította Bahreinben.



„A vezetőfülke jobb oldala kezd megsülni” – Max Chilton adta csapata tudtára a Bahreini Nagydíjon, hogy a Marussiában bizony kezdett meleg lenni a helyzet.

„Nekem jött, Fernando, nekijött az autómnak” – A Kínai Nagydíj rajtja zaklatottan indult Felipe MAssa számára.

„Balszerencse” – Vettel iróniájának egyértelmű megnyilvánulása, miután el kellett engednie Daniel Ricciardót Kínában.

„Őszintén, most vicceltek? Úgy értettem, hogy menjen el az útból, de… hihetetlen. Új gumikat kapott, persze hogy gyorsabb. Még két kör, és vége” – Sebastian Vettelt rosszul érintette, amikor Kamui Kobayashi visszavette tőle a körét.

„Igen, de ki dönt a kiállásról? Úgy tűnik, megkaptuk a második döntést. Tudni akarom, mi a fene történik” – Kimi Raikkönen épp a Ferrari Spanyol Nagydíjon alkalmazott stratégiáját kritizálta.

„Nem hiszem, hogy ki kellett volna állnunk” – Hamilton Monacóban értetlenkedett a Mercedes stratégiáján.

„Biztosan vicceltek!” – Vettelnek kezdett elege lenni a Red Bull megbízhatósági problémáiból.

„Nem látok a bal szememmel!” – szokatlan probléma ütötte fel a fejét Hamiltonnál, amikor némi piszok került a szemébe.

„Rendben Lewis, Hammer Time” – szólt az elhíresült üzenet Ausztriában, mely alternatívát jelentett a „most nyomd neki, ahogy csak bírod”-ra.

„Elvesztegettem hét másodpercet a semmiért” – Adrian Sutil jogosan volt dühös csapatára, hiszen a Sauber őt kényszerítette kiállásra Esteban Gutierrez helyett.

„Nem teheti ezt! Neki is ütközhettem volna!” – kezdődött az emlékezetes rádió-saga Vettel és Alonso között Silverstone-ban, itt épp a német nehezményezte a spanyol vezetési stílusát.

„Pályakiszélesítés, igaz?” – válaszolt a spanyol, miután Vettel a pályán kívül próbált egérutat nyerni.

„Megint ugyanazt csinálta! Ezt nem teheti! Ha nem megyek el az útból, kilök a pályáról!” – Vettel egyre dühösebb…

„DRS-t használ a pályakiszélesítés miatt az utolsó kanyarban! Aztán az ötös és a kilences kanyarból kigyorsítva is. Akárhogy is! Mit csináljak még?” – Alonso nem hagyta szó nélkül Vettel panaszkodását.

„Még egy kör! Egy kör…” – Button szomorúan konstatálta, hogy ennyi kellett volna még ahhoz, hogy megelőzze Ricciardót a 3. helyért Silverstone-ban.

„Nem hallottam még erről a kapcsolóról. Melyik az?” – Hamilton meglepetten üzent versenymérnökének, amikor „egyes állást” kértek tőle a Német Nagydíj során.

„Meg kell állnunk, meg kell állnunk” – Kimi Raikkönen irányítja a stratégiát Hockenheimben.

„Mondjátok el, mit akartok. Azt szeretnétek, hogy előzzek, vagy spóroljak az üzemanyaggal, mint egy kacsa?” – a frusztrált Vettel megkérdőjelezi a Red Bullt, amiért kevesebb üzemanyag-használatra szólították fel.

Ha azt gondoljuk, hogy esni fog, tökéletes helyzetben vagyunk. De senki radarja nem mutatja ezt, ami egy kicsit meglepő” – Button nyerő pozícióba került a Magyar Nagydíjon, de a McLaren taktikája áthúzta számításait, amikor kint hagyták intermediate-gumikkal a száradó pályán.

„Miért nem enged el?” – Rosberg aggódik, amiért a felszólítás ellenére Hamilton nem hallgatott a csapatutasításra.

„Nem lassítok le Nico kedvéért. Ha közelebb jön és meg tud előzni, megelőzhet” – Nico ezt nem hallhatta, pedig ez volt a tökéletes válasz a kérdésére Hamilton tolmácsolásában.

„Nem találom a szavakat. Ez volt a legnehezebb verseny, amin valaha részt vettem. Nem szeretném ezt mondani, de az egyensúly sehol sem volt. Sehol. Nagyon, nagyon gyér volt. Nagyon gyér. Hogy őszinte legyek, egyetlenegy körben sem volt jó” – Danyiil Kvjat nem zárta szívébe első Magyar Nagydíját.

„Nico nekem jött, Nico nekem jött!” – Hamilton így tajtékzott a Belga Nagydíjon történt Mercedes-csata után.

„Csal a 15-ös kanyarban! Csal!” – Nico Rosberg egyértelművé teszi, hogy Vettel nem rendeltetésszerűen használja a spái pályát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: