Wolfgang von Trips
A németek első Formula-1-es hőse három versenyt leszámítva teljes pályafutását a Ferrarinál töltötte: velük is mutatkozott be 1956-ban, a Scuderia szentélyében, a monzai Olasz Nagydíjon. A csapat nem aprózta el legfontosabb versenyét, hat autót indítottak, újoncuk azonban a rajtnál már nem volt ott, az edzésen meghibásodó kormányoszlop miatt komoly balesetet szenvedett, amelyet a szerencsének köszönhetően élt túl. Évről évre több versenyen vett részt, 1959-ben már beleszólt a bajnoki címért szóló csatába is, balszerencsés módon az elsőségért küzdő csapattársa, Tony Brooks Ferrarijába rohant bele hátulról.
Első teljes szezonját csak 1960-ban teljesítette, kevesebb sikerrel, csupán hetedik lett az összetettben. A következő évben viszont megszerezte Németország első F1-es futamgyőzelmét Zandvoortban, és a bajnoki címért harcolt. Öt évvel bemutatkozó versenye után 4 pontos előnnyel érkezett Monzába, az első körben azonban Jim Clarkkal ütközött, autója pedig a nézők közé csapódott. Von Trips nem élte túl a balesetet, a versenyt pedig, amelyet le sem állítottak, csapattársa, Phil Hill nyerte, Németország helyett az Egyesült Államok került fel a Formula-1 bajnokainak listájára. A világbajnokság történetének legtöbb áldozatot követelő tragédiájáról Retro rovatunkban megemlékeztünk korábban.
Michael Schumacher
Akárcsak Vettel, Schumacher is már világbajnokként érkezett a Ferrarihoz – 33 évvel von Trips tragédiája után végül ő lett a sportág első német legjobbja. Nem ez az egyedüli kapocs kettejük között: Schumacher Németországnak ugyanabból a régiójából származik, mint von Trips, és éppen az általa alapított kerpeni gokartpályán tette meg első köreit.
Nem a legjobb időpontot választotta ki a váltásra, a Ferrari ugyanis már hosszú ideje gödörben állt. Ennek ellenére már második évében, 1997-ben harcolt a bajnoki címért, 2000-ben pedig meg is szerezte azt. Innen nem volt megállás: sorozatban öt világbajnokságot nyert meg, az olasz csapatnál töltött 11 év alatt pedig a sportág legeredményesebb versenyzőjévé vált, 91 futamgyőzelemig jutott, amely majdnem kétszerese a korábbi csúcsnak – a 2000-es évek első felét azóta is csak Schumacher-korszakként emlegetik. Vettel gyerekkori példaképeként tekint Schumacherre, ahhoz viszont össze kell kapnia magát, ha a hétszeres bajnok sikereit akarja utolérni.