„Az egyik dolog, ami egyből szembeötlik, hogy milyen egyszerű az egész autó. Nézzék csak meg az első szárnyat, és hasonlítsák össze egy mai modern első légterelővel, ami nevetségesen néz ki. Az 1996-os Williams egy szép autó, nem ismerek olyan embert, aki ránéz, és azt mondja, hogy ez csúnya” – ragadt meg első körben a külsőségeknél az indiai, de aztán mélyebbre ásott.
„Mindig azt akarjuk, hogy fejlődjön a sport, de egy nap eljut az ember arra a pontra, hogy felteszi magának a kérdést: vajon nem költünk-e túl sok pénzt olyan dolgokra, amik a szurkolókat nem igazán érdeklik. Az F1 sok mindent jól csinált a költségek csökkentése és a sportág életének ésszerűbbé tétele érdekében, de az 1996-os Williams akkor is vonzó külsővel bír, ha sokkal egyszerűbb, mint egy jelenlegi autó. Ez egy lecke, amiből tanulnunk kell” – fogalmazott Chandhok, akit az Autosport magazin idézett.
A korábban a HRT, illetve a Lotus/Caterham csapatában megforduló, jelenleg a Formula E-ben versenyző pilóta ez után arra is kitért, hogy az FW16 egyszerűsége nemcsak a külcsínben mutatkozik meg, hanem a használat során is érzékelhető.
„Ez a váz 17 éve a garázsban állt, de most ráraktak négy kereket, beindították, és egyből mehettem is vele. Egészen egyszerű szerkezet az egész, elég 10 szerelő hozzá, és ez az autó annak idején megnyerte a világbajnokságot. Ez azt mutatja, hogy a mai F1 talán elveszítette a kontrollt a költségek felett. Frank Williams elárulta nekem, hogy összesen 70 millió fontot költöttek abban az évben, ennyi elég volt ahhoz, hogy világbajnokok legyenek. Ezért is szeretek veterán F1-es autókat vezetni, mert ilyenkor lehetőség nyílik beszélni olyan emberekkel, akik tisztában vannak a számokkal, ismernek minden sztorit, és olyan dolgokat mondanak, amik elgondolkodtatnak” – zárta az indiai.
A tesztről készült videó: