A Brazil Nagydíjon kaptak szárnyra azok a hírek, amelyek szerint jövőre a Red Bull és Ferrari kettő helyett három autót indít, hogy így akadályozzák meg a létszám 20 fő alá csökkenését. Bár a Marussia és Caterham megmenekülésére továbbra is van remény, ha a kiscsapatoknak nem sikerül új tulajdonost találniuk, a létszám 18-ra eshet le – nem beszélve arról, hogy a közös pénzekből nagyobb részt kérő Force India, Sauber és Lotus helyzete sem rózsás, a bevételek újraosztásáról szóló vitában pedig továbbra sem történt előrelépés.
„Eleget adunk ezeknek a csapatoknak” – nyilatkozta Bernie Ecclestone Sao Pauloban. „Nem eleget arra, hogy olyan módon éljenek túl, ahogy most akarnak, de eleget arra, hogy túléljenek. A megoldás egészen egyszerű – költsenek kevesebbet.” Ecclestone alternatívája a „Super GP2” névre keresztelt ötlet, amely ellen az érintett kiscsapatok hevesen tiltakoznak.
Azonban a nagyobb istállók számára sem egyszerű feladat egyik évről a másikra harmadik autót elindítani, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke komoly költségekkel érvelt. „35 és 40 millió euró körüli összegbe kerül, hogy egy harmadik autót indítsunk. A pillanatnyi költségvetésünkkel nem tudjuk a harmadik kocsit csatarendbe állítani, ezért jelenleg nem gondolkozunk ezen a kérdésen.”
A csapatvezető az Auto Motor und Sportnak azt is hozzátette – ami kísértetiesen hasonlít a kiscsapatok álláspontjához –, hogy a sportág bevételeiből kaphatnák meg a szükséges összeget.
A Mercedes eközben egyáltalán nem támogatja a harmadik autók ötletét, de az istálló elnöke, Niki Lauda szintén a bevételek újraosztását sürgeti. „A pénz elosztása a legfontosabb ügy a CVC (az F1 tulajdonosa) számára. Nem tehetünk mást, csak várhatunk a javaslatokra. Ha a CVC-nek ésszerű terve van, bármiről egyezkedhetünk. Még arról is, hogy ingyen motorokat adjunk az ügyfélcsapatoknak.”