A Formula-1 Jules Bianchi balesete óta gondolkodik a lehetőségeken, amelyek még biztonságosabbá tennék a sportot. Felmerült az az ötlet, hogy biztonsági autót küldenek be a pályára minden egyes baleset után, ezt váltaná ki a jóval kevésbé körülményes „virtuális biztonsági autó”.
Az ötlet lényege, hogy baleset idején a versenyzőknek előírt mértékben kötelező visszavenniük sebességükből. Míg a sárga zászló esetében gyakran csak leheletnyi ideig emelik el lábukat a gázról, hogy minél kevesebb időt veszítsenek, a virtuális safety car arra kötelezi őket, hogy a normál száraz pályás köridőhöz képest körülbelül 35 %-kal lassítsanak.
A versenyzők a két pénteki szabadedzés után próbálják ki a procedúrát, a sebesség betartásában egy külön kijelző segíti őket. Ha valaki túllépi a megengedett limitet, büntetéssel kell szembesülnie. A rendszer kipróbálása után az FIA és a csapatok közösen döntenek a bevezetésről és annak időpontjáról.
Egy ehhez hasonló szabály jelenleg is érvényben van: ha a biztonsági autót a pályára küldik, a versenyzőknek egy meghatározott köridőhöz kell lassítással igazodniuk, míg utol nem érik az őket összeszedő járművet. Az új rendszert abban az esetben alkalmaznák, amikor a pálya megtisztítása gyorsan lehetséges, ám ehhez pályabíróknak vagy mentőjárműveknek kell kockázatos zónában tartózkodniuk. Charlie Whiting versenyigazgató kiemelte, amíg az új rendszert be nem vezetik, különös óvatossággal fog eljárni minden baleset esetében.