Miközben nagyon úgy tűnik, hogy a 2010-ben nevezési jogot kapó négy csapat közül az utolsó kettő is története végéhez érkezett, a legújabb a „semmiből” érkező istálló, az amerikai Haas vezetője, a NASCAR-ban szép sikereket elérő Gene Haas nagyon fogadkozik, hogy nem fogja ugyanazokat a hibákat elkövetni, mint a Caterham, a Marussia és a néhai HRT, illetve jogelődjeik, a Lotus, a Virgin és a Hispania.
Egy hibát már most kihúzhatunk a „listáról”, hiszen Haasék egyáltalán nem kapkodják el a dolgokat – hogy mást ne mondjunk, lehetőségük lett volna 2015-ben bemutatkozni, de ők az egy évvel későbbi, 2016-os debütálást választották. A csapatfőnök a CNN-nek nyilatkozva ezt a hibát emelte ki a 2010-ben érkező kiscsapatokkal kapcsolatban: „Rengeteget hibáztak, nem voltak meg az erőforrásaik, az autókat pedig nem tudták rendesen összerakni, mert siettették a dolgokat” – mondta Haas, aki a Ferrari támogatásával indíthatja be a Formula-1 első amerikai csapatát a nyolcvanas évek közepén próbálkozó Haas Lola óta (a névazonosság a véletlen műve).
„Nagyon büszkék lennénk, ha a Ferrrari B-csapat lehetnénk, mivel így biztosan megtanulnánk, mit kell tenni a Formula-1-ben” – mondta a 61 éves csapatvezető, akinek szerszámcége már most is szerepel a Ferrarikon szponzorként. Haas amiatt sem aggódik, hogy a Formula-1-ben tapasztalható pénzügyi krízis veszélyes lehet számára. Az USA Today-nek így idézte fel egy chicagói kereskedelmi rendezvényen minap tett látogatását: „Borzasztóan sok ember jött oda hozzám azt mondva, hogy örülök, hogy megismertelek, remek dolog, hogy beszállsz a Formula-1-be. Mindenki úgy látja, hogy a legnagyobb motorsportos projekt mellett köteleztük el magunkat.”
Haas egyúttal azt is megérti azonban, miért kételkednek sokan a sikerében azt követően, hogy a 2010-es csapatok összeomlottak, a szintén amerikai USF1 pedig még a rajtrácsig sem jutott el: „Megvan rá az okuk, hiszen ez egy nagy vállalkozás. Sokan elbuktak előttünk, szóval a szkepticizmus természetes. Egyszerű emberi vonás ez: nem hiszed, amíg nem látod.”