DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Sebességlimitet vezetnének be a dupla sárga zászlókra

Az FIA kész intézkedéseket tenni annak érdekében, hogy az F1-ben elkerüljék a Suzukában látotthoz hasonló baleseteket. Első körben a kötelezően tartandó sebességet és a munkagépek biztonságosabbá tételét tűzték napirendre.

sárga zászló



Az Orosz Nagydíj péntekjén tartott sajtótájékoztatón az FIA igyekezett megválaszolni a Jules Bianchi balesetével és a körülményekkel kapcsolatban felmerülő kérdéseket. Charlie Whiting versenyigazgató elmondta, a közeljövőben szeretnének bevezetni egy módosítást a dupla sárga zászlós szakaszokra, amely szerint egy minimális időlimitet jelölnének ki a veszélyes szektorra, aminél a versenyzők nem haladhatnak gyorsabban. Hasonlóan működne ez, mint jelenleg a biztonsági autó beküldése utáni első két körben, azzal a különbséggel, hogy ez csak a pálya egy adott részén lépne érvénybe.

„A hétvége legfontosabb tanulsága, hogy talán a lassítás mértékéről való döntést el kell vennünk a versenyzőktől. Jobb lenne üzembe helyezni egy olyan rendszert, ami egyértelműsíti mindenki számára, hogy szerintünk mennyire kell korlátozni a tempót egy adott szakaszon” - mondta Whiting.

„Az a célunk, hogy egy sebességkorlátot vezessünk be, vagy valamilyen módot arra, hogy tisztán láthatóan kontrolláljuk a tempót. Bár szerintem nem egy szó szerint értelmezett sebességkorlátra van szükség. Ez ugyanis hasonló helyzeteket teremtene elő, mint amiket a bokszutcába való belépéskor is látunk: a pilóták ilyenkor arra törekszenek, hogy a lehető legkésőbbre hagyják a fékezést, minél keményebben tapossanak a pedálra, a lehető legkevesebb időt veszítve ezáltal. Persze ez az F1 természete.”

„Éppen ezért inkább egy delta köridőt kellene megadnunk az adott szektorra, ami mindenki számára ugyanaz lenne. Ebben az jelentheti majd a fő nehézséget, hogy minden egyes szektorra más limitet kell meghatároznunk.”

1412957994

A másik felmerült témát a pályára a verseny során beküldött munkagépek jelentették. Mint az Suzukában fájdalmas módon kiderült, komoly balesetet okozhat, ha egy versenyautó nagy tempóban belerohan egy ilyenbe, különösen azért, mert az alacsony F1-es gépek könnyen egy ilyen traktor alá csúszhatnak.

„Semmit nem tehetünk az ilyen traktorok ellen. Annyit mondhatok, hogy különös óvatossággal fogjuk őket használni” - mutatott rá Whiting arra, hogy a versenyből kieső autók eltávolítása miatt időről időre be kell őket küldeni a pálya területére.

„Viszont közel egy órát beszélgettünk erről a versenyzőkkel, és felmerült egy olyan ötlet, hogy valamilyen szoknyát helyezzünk el ezeken a munkagépeken. Ez hasonló lenne ahhoz, amit a forgalomban közlekedő teherautókon is látunk, és ami megakadályozza, hogy az autók oldalról vagy hátulról alájuk csússzanak. Ezt a megoldást még biztosan át fogjuk gondolni.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: