DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat
F1

Az IndyCar csapatok is érdeklődnek a Formula-E iránt

A Formula-1 üzleti ügyeivel foglalkozó Christian Sylt az Autoweekben arról ír, hogy IndyCar csapatok is érdeklődnek a jövőre induló elektromos autók számára kiírt Formula-E bajnokság iránt.

A McLaren, a Renault és a Williams is bejelentette már, hogy technológiai beszállítója lesz a Formula-E sorozatnak, míg a sorozat szervezője, Alejandro Agag bízik benne, hogy a Formula-1-es istállók számára elég vonzó lesz ahhoz a Formula-E bajnokság, hogy csapatokat is indítsanak ott. Bár a Formula-1-es istállók még nem tolonganak a Formula-E helyeiért, de a hírek szerint az óceán túlpartján néhány IndyCar istálló figyelmét felkeltette az új bajnokság. Az ok pedig egyszerű, a Formula-E szabályai nagyon tág lehetőséget biztosítanak majd a csapatok számára. A Formula-E-ben a tervek szerint a csapatoknak lehetőségük lesz arra, hogy konstruktőrként saját maguk fejlesszék az autót és azt két másik csapatnak értékesítsék is, de dönthetnek úgy is, hogy kész autót vásárolva alávetik magukat a sorozat szigorú, 2.5 millió eurós költségvetési sapkát jelentő előírásainak. A Formula-1-ben 2009-ben Max Mosley állt elő egy 40 millió fontos költségvetési sapka-tervezettel, ezt azonban az F1-es istállók többsége elvetette.

"Egy 2.5 millió eurós operatív költségvetési sapkája lesz a csapatoknak, az autókon kívül azonban bármennyit költhetnek. A karosszéria adott, de az erőforrás nem. Itt nem a karosszériák fognak versenyezni, hanem az elektromos erőátviteli rendszerek" - nyilatkozta Agag.



Agag szerint már "18 csapattal folynak tárgyalások és a nyár vége előtt bejelentésre is sor kerülhet." A hírek szerint pedig a csapatok között legalább egy az IndyCar-ban tevékenykedő top csapat is lehet, valószínűleg a Penske vagy a Ganassi. A jövőre pályára lépő 10 csapat közül eddig kettő neve számít nyílt titoknak, az egyikük a gyógyszeripari vállalkozó, Lord Drayson, aki a múlthónapban egy elektromos autóval új sebességi világrekordot állított fel, míg a másik a kínai Yu Liu és a China Racing csapat. Az autókat a Dallara tervezi majd, de Agag szerint más gyártónak is lehetősége nyílik, ha érdeklődik a Formula-E iránt. "Ha konstruktőr akarsz lenni, akkor annyit költhetsz, amennyit csak akarsz, de el kell fogadnod azt, hogy a szabályok szerint az autódat legalább két másik csapatnak is el kell adnod, és mindent, így a karosszériát és az erőforrást is."

A Formula-1-ben Bernie Ecclestone már próbálja elérni egy ideje a partner autók engedélyeztetését, a csapatok egy része, így leghangosabban a Williams, azonban tiltakozok a bevezetésük ellen. A Formula-E azonban tiszta lappal indul, így nem lesznek ilyen problémáik. Mint ahogyan Agag szerint a szponzorokban sem lesz hiány. A 10 futamra ugyanis jelenleg 21 névadó szponzori szerződés van a sorozat asztalán, a legnagyobb összeg pedig az egyik futamra egy 13 millió fontos ajánlat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: