Az autó eleje alapján gondolkodóba eshetnek a laikusok: ez egy hármas vagy esetleg egy ötös?
Bizony, a BMW is hozza a trendet, miszerint a felsőbb kategóriákban megjelenő stílusjegyeket belecsempészi az alsó szegmensbe is, ezzel feltűnőbbé és vonzóbbá téve azokat. Ilyenek a szélesebb első vesék és a 330i-ben fellelhető, akár 600 métert bevilágító lézer fényszórók, valamint a még tovább szélesedő első és hátsó nyomtáv.
Mindezt teszik úgy, hogy a hagyományos BMW stílusjegyekhez sziklaszilárdan ragaszkodnak. Az M Sport kivitel esetében a csupán 18 colos könnyűfém tárcsák megtévesztően nagynak hatnak optikailag, ami remek.
Az autóba a korábbi hagyományoktól kicsit eltérően, gyakorlatilag teljesen digitális világ fogad minket.
Ami elsőre jelzi a hármas karakterét, az a határozott oldaltartású ülés. Ez azt sugallja, hogy feszes, agresszív és nem minden szempontból komfortos autóval lesz dolgunk. De ez nem probléma, az ilyen tulajdonságokat a BMW-nek soha nem hánytorgatnánk fel, ugyanis az a sportosság, amit a hármasban megélhetünk, értelmet ad annak, hogy feláldozzanak ezért némi komfortot.
Az ergonómia mindig is erőssége volt a márkának, ez most sincs másképp. A legfontosabb funkciók szerencsére hagyományos módon továbbra is elérhetőek. Ilyen az audiorendszer hangerő-szabályzója, valamint a klíma vezérlőpanelje. Ez a két dolog az, amihez a leggyakrabban nyúlkál a vezető, ezért ezt továbbra is fontosnak tartja München, nagyon helyesen.
A BMW Live Cockpit – amely az autó érintőképernyős központi kijelzője – magas felbontásának köszönhetően tűéles képpel gyönyörködteti a szemünket. A rendszer támogatja a gesztusvezérlést is, ami a gyakorlatban is remekül működik, ám a funkciók elérésének legkényelmesebb használati módja talán mégis a váltó mellett található „tárcsa”.
Említsük meg a teljesen digitális óraegységet, ami a mai prémiumautók kihagyhatatlan része, ezzel megszakítva a régi hagyományokat. A megjelenítések tekintetében agyonkonfigurálható a műszeregység, természetesen az autó legfontosabb paramétereitől, a navigáción át, sok-sok dolog jelenhet meg a kijelzőn. A BMW intelligens hangasszisztense is bekerült az autóba, ami megfelelő társunk lehet, némi összehangolódást követően. A "fáradt vagyok" varázsszóra például rockzenét indít, hűvös levegőt fúj az utastérbe, valamint zöldre változtatja a beltér hangulatvilágítását.
Az autó tengelytávja 2851 mm, ami a remek térkihasználásnak köszönhetően bőséges hátsó lábteret és 480 literes csomagteret kínál, 3-as létére.
A futómű, a kormányzás elképesztően direkt, sportos. Ez az érzés visszaköszön még a vezetéstechnikai rendszerek működésében is, főleg a sávtartó automatika esetében. Terelő, felezővonal esetén sok esetben hirtelen, túl direkt módon kormányozza az autó önmagát a helyes nyomvonalra, ami olykor aggodalomra ad okot. A távolságtartóval megspékelt sebességtartó automatikára viszont igazán nem lehet panaszunk. Remekül teszi a dolgát, és akár városi araszolásnál is használható, természetesen folyamatos felügyelettel.
A tesztelt 330i modell kétezres benzinmotorja normál vezetési stílus esetén kiemelkedő, már-már hibridszerű csendességi élményt ad 50-60 km/h sebesség eléréséig. Sportosságot követelő szituációkban azonban ismét visszaköszön a direkt vezetési élmény. A gyors pedálszögállás változtatásokat rendkívüli, lórúgásszerű élményekkel, valamint csodás motorhang-akusztikával jutalmazza az autó.
A BMW nem fél dízel motort gyártani, ami a 320d-t próbálva nem is biztos, hogy baj. Viszont a most kipróbált 330i, a nem hibrid rendszerek felé kacsintgató vevőknek ideális választás lehet.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4701/1827/1435 mm
Motor: 1998 cm3, 258 LE/5000, 400 Nm/1550
Gyorsulás (0–100 km/h): 5,8 s
Ár: 22 144 500 Ft (alapár: 12 844 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország