Ugyanez igaz a Facebook üzleti objektumaira is: bármennyire jó az online marketingstratégiád, illetve aktív a közösségi jelenléted, ha nem gondoskodsz a megfelelő védelemről, az egész munkád veszélybe kerülhet.
Kisvállalkozóként különösen fontos, hogy tudatosan gondoskodj Facebook-fiókod, -oldalad, -hirdetéskezelőd biztonságáról, de a legjobb, ha Facebook marketing tevékenységedet a SocialWingshez hasonló profikra bízod.
Miért kell védeni a Facebook üzleti objektumokat?
A Facebook üzleti objektumok, például a vállalkozásod oldala, hirdetési fiókja vagy a hozzájuk kapcsolódó egyéb eszközök, komoly értéket képviselnek. Ezek segítségével tartod a kapcsolatot az ügyfelekkel, kezeled a hirdetéseidet, és növeled a vállalkozásod ismertségét.
Azonban az ilyen fiókok gyakran célpontjai lehetnek hackereknek, akik hozzáférést szeretnének szerezni a hirdetési keretedhez, vagy kárt akarnak tenni az oldaladban. Egyetlen betörés súlyos anyagi és reputációs károkat okozhat, ezért érdemes megelőzni a problémát.
Fontos, hogy minden Facebook objektumhoz erős jelszavakat használj, és ne oszd meg ezeket másokkal. Rendszeresen ellenőrizd, kinek van hozzáférése az oldalhoz, a már nem aktuális jogosultságokat rendszeresen töröld!
Kétlépcsős azonosítás – egy remek eszköz
A Facebook üzleti objektumok védelmének egyik leghatékonyabb módja a kétlépcsős azonosítás használata. Ez a funkció egy extra biztonsági réteget jelent, amely megnehezíti a hackerek dolgát.
A kétlépcsős azonosítás lényege, hogy a bejelentkezéshez nem csak a jelszavadra van szükség, hanem egy másik eszközön, például a telefonodon, kapott vagy generált kódra is. Ez azt jelenti, hogy ha még valaki meg is szerzi a jelszavad, a második lépcső hiányában nem tud belépni a fiókodba.
A kétlépcsős azonosítás könnyen beállítható a Facebook biztonsági funkciói között. Érdemes minden olyan fiókhoz aktiválni, ami kapcsolatban áll a vállalkozásoddal, beleértve a személyes fiókodat is, hiszen az jó eséllyel adminisztrátori jogokkal rendelkezik a vállalkozásodhoz kapcsolódó fiókok felett is.
Plusz lépések a biztonság érdekében
Ahogy egy sportcsapat sem nyerhet megfelelő taktika nélkül, úgy a vállalkozáson online jelenléte sem lehet biztonságban a megfelelő elővigyázatosság nélkül.
Akár a kollégákkal szemben is érdemes elővigyázatosnak lenni, például nem kell mindenkinek adminisztrátori jogot adni, akinek hozzáférése van az oldaladhoz. A jogosultságokat érdemes időnként felülvizsgálni, és a már illetéktelen személyeket törölni.
Mindig ellenőrizd a hirdetési tevékenységeidet is, hiszen ha olyan hirdetések jelennek meg, amiket nem te állítottál be, akkor biztos, hogy jogosulatlan felhasználók rombolják éppen sok év munkáját.