Az Audi és a BMW már régen a Balatonon versenyez egymással. Idén azonban a Jaguar, a Maserati is bevetette zászlóshajóit Füreden. Sőt a Ford is küldött néhány autót a luxusmárkák ellen, hogy legújabb típusa észrevehető legyen a több tízmilliós autócsodák között.
A minden évben megrendezendő Kékszalag a Magyar Vitorlás Szövetség legnagyobb versenye, amelynek egyik fő támogatója az Audi. A verseny alatt a több tíz-, néha százmilliót is érő hajók mellé a német márka is felvonultatta legújabb modelljeit. Ezen a nyáron azonban több más autógyár is ott volt Balatonfüreden. Ők voltak azok, akik az új Audi Q7 ellenfeleként tartják számon járgányaikat. Ilyen például a BMW, amely több alkalommal küldött flottákat Füredre, hogy elnyerjék a potenciális vásárlók kegyeit. Ők főként a vitorláskikötőkben keresték a vevőiket. Hozzájuk csatlakozott idén a Jaguar is, amely 350 millió Ft értékű flottát küldött a BMW és az Audi eddigi felségvizeire.
Az angol márkák mellé felsorakozott a Maserati is. Igaz, az idehozott autót nem valami nagyvonalúan állították ki. Egy szűk, néhány négyzetméteres placcon, csak kordonnal elválasztva csodálhatták meg a járókelők a cca. negyvenmilliós autót. Így volt ez a német márkákkal is. Ők is kordonokkal „védték” járműveiket. A Jaguar azonban éppen ennek ellenkezőjét csinálta. Ők nyitottak a járókelők felé. Jól tették, hiszen a több ezer fürdőnadrágos, strandpapucsos nyaralóról első látásra nem igazán derülhet ki, ki is a milliomos, potenciális vásárló. A Jaguar igényes akcióján látszott, komolyan gondolják azt is, hogy a márkahűséget gyerekkorban kell kiépíteni. Komoly figyelmet fordítottak arra, hogy a kicsik is jól érezzék magukat. Ők elektromos autókkal masírozhattak a harmincmilliós Jaguar terepjárók között.
A Ford akciója kilógott a füredi autós felvonulások közül. Ők mindössze egyetlen EcoSport terepjárót küldtek az autós flották közé. Ezt azonban alaposan kidekorálták és odaadták a Balaton száguldó riporterének, aki havi 1.000.000 Ft-ért tudósít a tó körüli eseményekről. A Balaton egyik „legfontosabb emberének” autója így láthatóvá vált exkluzív sajtótájékoztatókon, olyan fesztiválokon, ahová csak akkor léphetnek be autós márkák, ha egyébként milliókat fizetnek a fesztiválok szervezőinek. Az autót egyébként nem csak a felnőttek próbálhatták ki. A Jaguarhoz hasonlóan ezt az autót is használhatták a gyerekek is. Sőt, a járművet két közbiztonsági akcióban is bevetették, amelyen Kiss Gergő olimpikon, egy Ford Mustang, egy felfújható apuka, és a turisztikai szakemberek által kreált Füred kapitány is részt vett. Ugyanakkor az akcióba besegített egy elefánt is, amely a Hungaria Cirkusz idomárjainak segítségével a híradók szeme láttára mosta le az autót.
Jövő nyáron ismét hatalmas erődemonstrációkra számíthatunk a Balaton partján. Az Audi és BMW már évek óta itt mutatja be újdonságait. Felzárkózni látszik hozzájuk a nagy ellenfél, a Jaguar is, amely évek óta kreatív megjelenési formáival vonja el a figyelmet a német márkákról. Elképzelhető, hogy az autós márkák zászlós hajóikkal Füred mellett más településeken is felvonulnak majd. Ennek előjelei már láthatók voltak idén is. A Mini például Balatonalmádiban, a Lexus Csopakon mutatta be legújabb fejlesztéseit. A Ford pedig ötletes, száguldó riporteres autójával, 20 településen, 15 minőségi vendéglő parkolójában, 22 fesztiválon volt jelen. A Ford akciója azonban nem volt új, bár sok új kreatív elemet tartalmazott. Már tavaly is használta ezt a fajta megoldást a Land Rover. Akkor egy 18 milliós autót firkáltak össze Picasso inspirációival és a katalán festő balatoni kiállítását hirdették. Az autóval bejárták az egész Balatont. Luxuséttermek parkolóiban, színházak, strandok, neves szállodák előtt mutogatták az autót és hirdették a kiállítást. Mint ismert, a márka forgalmazója, 2017-re újabb támogatási szerződést kötött az egyik balatoni múzeummal. Így szinte biztos, hogy jövőre újabb furcsa autós megoldásokkal is találkozhatunk.