David Nelson, a Foster + Partners vezető tervezője a következőket nyilatkozta: „Az elkövetkező 10 évben az épített környezet rendkívüli mértékben meghatározza az emberek életét. Az önvezető autók, a mesterséges intelligencia és a hálózatba kapcsolt megoldások rohamos elterjedése várható, nekünk, építészeknek pedig az a feladatunk, hogy inspiráljuk és támogassuk ezt a változást.
Ha olyan városokat szeretnénk alkotni, melyek bennünket szolgálnak, meg kell ragadnunk ezeket a fejlesztéseket, és integrálnunk kell azokat a technológiákat, amelyek megkönnyítik a városlakók életét.”
A 100%-ban elektromos Nissan LEAF-et is szerepeltető rövid bemutató film itt tekinthető meg:
A Nissan a múlt hónapban bemutatott egy olyan 7 kW-os járművet, amely könnyűszerrel képes egy nagyobb akkumulátorcsomag (például a japán Atsugiban található kutatási és fejlesztési központban fejlesztés alatt álló, 500 km-es, 60 kW-os csomag) egy éjszaka alatt történő feltöltésére.
Richard Candler, az innovatív termékstratégiáért felelős ügyvezető igazgató elmondta: „2010 óta a zéró-emissziós autózás élvonalában vagyunk, és számunkra ez a projekt arról szól, hogy ösztönözzük az embereket: csatlakozzanak hozzánk ezen az úton.
A minket körülvevő világ folyamatosan változik, és szerintünk ez a változás különlegesen izgalmas dolog. Úgy véljük, hogy a hálózatba kapcsolt városok elterjedésével az üzemanyag-feltöltés a napi életünk szerves részévé válhat – a szigetszerű kialakítás a múlté.”
A Nissan ezen a héten Párizsban az ENSZ éghajlat-változási konferencián (COP21) bejelentette az innovatív Vehicle to Grid (V2G) rendszer kifejlesztését és a használt akkumulátorok felhasználására vonatkozó kutatás eredményeit, amely lehetővé teszi, hogy a tulajdonosok önálló „energia-elosztó központként” használják autójukat, vagyis elektromos áramot tároljanak az autó akkumulátorában, vagy visszatáplálják az áramot az elektromos hálózatba.