Az F1 rajongói már megszokhatták, hogy bolondok napján óvatosan kell böngészni a legfrissebb hírek között, hiszen lépten-nyomon átverésekbe botolhatunk. Persze mivel manapság már mindenki gyanakvó, sok oldalon nem is próbálnak hihető áltörténetet kitalálni, inkább csak a szokás kedvéért a lehető legviccesebb elméletekkel állnak elő. Szemezgettünk abból, hogy mi mindennel rukkolt elő a világsajtó idén április 1-jén.
Raikkönen fia a Red Bull tehetségkutató programjában
A FormulaSpy arról írt, hogy a jövő legjobb F1-es pilótáit kinevelni próbáló Red Bull juniorprogramja máris kivetette hálóját Kimi Raikkönen nemrég született fiára, Robinra. Helmut Marko nagy potenciált lát benne, hiszen a vér ugyebár nem válik vízzé, és már korábbi F1-es pilóták utódai is sikeresen léptek apjuk nyomdokaiba a Formula-1-ben - legutóbb éppen a Toro Rossónál Max Verstappen. A kis Raikkönen felkészítését azonban rohamléptekben kell lebonyolítani, hiszen az idő sürget: jövőre bevezetik a 18 éves korhatárt az F1-ben, így ha Robin szuperlicenszet akar magának, már idén meg kell szereznie azt. Ennek érdekében Markóék már ígéretet tettek neki egy intenzív tesztprogramra erre az évre, amivel párhuzamosan a GP3-ban versenyzési lehetőséget is kap. A csapat szerint Robin Raikkönen három hónapos kora ellenére is elég érett már ehhez az ugráshoz.
Átalakítják Spát
A hír, aminek már csak a hallatától is sokakat kiráz a hideg, akkor is, ha jól tudjuk, hogy nem igaz. Bernie Ecclestone felkérte az F1-es pályák tervezésén az elmúlt másfél évtizedben dolgozó Hermann Tilkét, hogy modernizálja a legendás belga pályát, alkalmassá téve azt a jövő kihívásaihoz. Ennek része az Eau Rouge lassú sikánná való átalakítása és a Les Combes előtti féktáv kettéválasztása - itt a versenyzők mostantól két különböző útvonalat választhatnak, minden bizonnyal Mika Hakkinen híres 2000-es előzése által inspirálva. Emellett más klasszikus kanyarokat is átalakítanak - a Pouhont például az isztambuli 8-ashoz, a lerövidített Stavelot-t pedig a Szocsiban látható 3-ashoz akarják hasonlatossá tenni. A Buszmegállóban azonban a régi hangulatot próbálják visszahozni, ráadásul az eredeti sikán mellé még egyet odaépítenek az élvezet fokozása érdekében. A versenyzőknek természetesen tetszenek az új tervek - Ricciardót mosolyra késztetik, Hamilton áldottnak érzi magát, Grosjean pedig már alig várja, hogy újra támadásba lendüljön az átalakított 1-es kanyarban.
Versenyzés a Földön kívül!
Végre értelmet nyertek Bernie Ecclestone elmúlt években hallott, őrültnek hitt ötletei. A 84 éves üzletember egy sajtótájékoztatót hívott össze Londonban, ahol felfedte az F1 jövőjével kapcsolatos merész terveit - írja a Pitpass. Ecclestone az űrrepülésre is szakosodott Virginnel partnerségre lépve elérte, hogy 2022-től a Földön kívülre vigye az autóversenyzés csúcskategóriáját - a tervek szerint a Marson, a Holdon és a Vénuszon is rendeznek versenyeket. A FOM elnöke végre az is elárulta, hogy az elmúlt években hozott döntései mind ezen terv előkészületeinek jegyében születtek. Például azért vitte az F1-et alacsony nézőközönséggel rendelkező országokba, hogy felkészüljenek az új körülményekre, és a Pirelli abroncsai is amiatt tűntek alkalmatlannak több földi versenyen, mert azok valójában tesztjelleggel már az idegen bolygókon tapasztalható körülményekhez készültek.
Idősebb Verstappen és Sainz a Toro Rossónál
A Red Bull fiókcsapata bejelentette, hogy a Kínai Nagydíj első szabadedzésén Carlos Sainz Jr. és Max Verstappen helyett az apák, azaz idősebb Carlos és Jos fogják vezetni a Toro Rosso autóit. Mindezt a csapat remek marketingfogásnak tartja, hiszen, a két „öreg” eddig is gyakran képernyőn volt fiaik oldalán, eközben pedig egyre nagyobb rivalizálás éleződött ki azt illetően, hogy melyikük gyereke a gyorsabb. Az apák, akik maguk is sikeres pályafutást tudnak maguk mögött, most a 90 perces edzés során egymás között rendezhetik le az ügyet - írja a grandprix247.com.
Tamara Ecclestone a Manor pilótája
Bernie Ecclestone 30 éves lánya eddig csak látványelemként jelent meg olykor az F1-es rendezvényeken, most azonban jóval szélesebb és komolyabb szerepkört kap. Sokan azt gyanítják, apja keze is benne van abban, hogy a Manor őt nevezte ki fejlesztőpilótájaként, amitől a FOM elnöke titkon azt reméli, hogy lánya így kellően felkészülhet majd a jövőbeli női F1-es bajnokságban való részvételre. Tamara örül, hogy megkapta ezt a lehetőséget: „Tavaly ugyanannyi pontot szereztem, mint Carmen Jorda a GP3-ban, ami bizonyítja, hogy máris erős tempóra vagyok képes” - nyilatkozta a Julien F1 fedőnéven ismert újságíró számára.
Futamközi pilótacserék a DTM-ben
A Német Túraautó-bajnokság már az idei évre is nagy lépést tett a sorozat izgalmasabbá tétele érdekében, hiszen a duplafutamos hétvégék által megkétszerezték a versenyek számát. Ám ez még csak a kezdet: mint a sorozat hivatalos oldalán megjelent közleményből kiderül, 2016-ra újabb változás jön, akkor ugyanis a pilóták száma is megduplázódik majd. Minden autóra két versenyző jut, akik a futamok bokszkiállása során cserélnek majd helyet a hosszútávú versenyekhez hasonlóan. Ezzel a DTM szeretné elérni, hogy még több tehetség kerülhessen be a sorozat körforgásába.
Mario Andretti visszatér
A Nextgen Indy nevű oldal azzal a hírrel rukkolt elő, hogy a 75 éves Mario Andretti ismét sisakot ragad és rajthoz áll az idei Indianapolis 500-on, ahol fia, Michael csapatánál vezetve az unokája, Marco ellen versenyezhet.
Futballsérülés miatt hagyja ki a hétvégi futamot
Mindközül a leghihetőbben eladott - de még így is elég átlátszó - trükk Antonio Felix da Costa nevéhez fűződik, aki a közösségi médiában közzétett üzenete szerint egy baráti focizgatás során szerzett térdsérülést, így nem tud ott lenni a Formula-E szombati futamán Long Beach-ben - ehhez pedig egy fotót is csatolt, amelyen látszólag egy kórházi ágyon fekszik. Hogy a tréfa hitelesebbé váljon, csapata, az Amlin Aguri is megerősítette a hírt, hozzátéve, hogy hamarosan a portugál pilóta helyettesét is bejelentik. Erre persze nem került sor - da Costa a nap végén egy újabb kép társaságában közölte, hogy az egész csak átverés volt.