DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 28. kedd
Egyéb

Porsche-címvédés a daytonai 24 óráson

Ismét a Penske #7-es egysége diadalmaskodott a legendás amerikai egynaposon, egyik pilótájuk ráadásul történelmi tettet hajtott végre ezzel.

A Felipe Nasr, Nick Tandy, Laurens Vanthoor összeállítású trió nyerte hétvégén az amerikai sportautós széria, az IMSA évadnyitójának számító daytonai 24 órás autóversenyt a Porsche Penske #7-es egységében. A csapat ezzel címet védett, hiszen 2024-ben is ez az autó diadalmaskodott – igaz, pilóták tekintetében csak Nasr volt tagja az egy évvel korábbi legénységnek is.

Nick Tandy viszont történelmi tettet hajtott végre mostani sikerével, hiszen ő lett az első versenyző a történelemben, aki egyaránt megnyerte összetettben a Le Mans-i, a nürburgringi, a spái és immár a daytonai 24 órás versenyeket, azaz a legnagyobb egynapos viadalokat.

daytona-porsche-7



A különösen az éjszakai órákban remeklő és a futam jelentős részében élen álló Porsche egyébként kis híján kettős győzelmet aratott Daytonában, ám a #6-os testvérautót a hajrában nyomta le a Felix Rosenqvist-féle #60-as Acura, miután egy kései sárga zászlós fázis összerázta az itt GTP-nek nevezett csúcskategória élbolyát.

Ekkor még amúgy a pole-ból induló #24-es BMW – ennek a legénységnek volt tagja Kevin Magnussen is – szintén ott volt a győzelemért csatázók között, ám Dries Vanthoor összeért Matt Campbell Porschéjével, a sérülés miatt pedig végül a negyedik helyen, körhátrányban értek célba.

A GTP-géposztály negyedik gyártója, a Cadillac pocsék Daytonát tudhat maga mögött: legjobb eredményük a Brendon Hartley-féle #10-es autó ötödik helyezése, de a „legemlékezetesebb produkciót” a #40-es mutatta be, amikor az éjszaka folyamán a csata hevében kiforgott, a korlátnak ütközött, majd a pályára visszapörögve többautós karambolt okozott.

A többi kategória közül az LMP2-ben a Sebastien Bourdais-féle #8-as egység győzött a United Autosports #22-ese előtt. A GTD Próban ugyan a BMW és a Corvette vívott egy ponton vitatott feltartásig fajuló csatát egymással, de végül a #65-ös Ford győzött, míg a GTD-ben a #13-as Chevrolet Corvette ért célba elsőként.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: